12 maj 2014

Oj oj oj

Jaha gårdagen bjöd på en liten olycka. Stackars lilla busan hon är ju inte alltför försiktig och vill gärna klättra på allt. Nu var det symaskinen som hon stod på och höll i sig i skrivbordet. Elliot satt framför datorn. När jag kommer in så ser jag busan tappa taget om skrivbordet och ramla. Jag var mest orolig för bakhuvudet då hon slog i det när hon föll. Men så kom näsblodet och jisses vad det var mycket blod. När vi insåg att det också kom från munnen. Lilla busan det lade sig dock snabbt och vi kände lite försiktigt med fingrarna på framtänderna. Hon måste slagit i dem i skrivbordet. Ja ja sånt händer. När allt lagt sig lite och Elsa började leka lite innan läggdags så kände man sig lugnare. Då blev det välling och sova för busan och jag gav mig ut på löptur. Vill nog säga att runt åtta är bästa tiden för löprunda. I vilket fall som helst igår. Solen kom fram och det var riktigt skönt väder. Men fasen vad ont det gjorde av träningsvärken. Tog det försiktigt och idag känns det väldigt mycket bättre. Så glad att jag gav mig ut igår.

Det blev även ett tandläkarbesök för lilla busan idag för att vara på den säkra sidan. På eftermiddagen körde vi lite springträning inför Kalvinknatet. Elliot själv ville men det är lite stökigt att springa med vagnen i slingan. Elsa satt och guppade en hel del. Nästa gång för vi köra själva jag och Elliot. Han är duktig och verkar tycka det är kul. Tog vändan förbi lekplatsen innan vi gick hem och åt. En bra dag kan man lugnt säga. Kvällen har vi lekt med dinosaurier. Elsa var väldigt irriterad när hon inte fick riva hela dinovärlden för Elliot. Ja det var några intressanta konflikter men hon fick ge sig till slut. Det gick bra men hon är bra envis den damen.

Nu blir det lite slapp i soffan innan läggdags.

/Anne

Inga kommentarer: