19 maj 2014

Helgen gick fort

Denna helgen jobbade Jonas hela helgen. Det är inte ofta det sker så det är ju skönt. På fredagen åkte jag, Elliot och Elsa till Skälby det var utflykt med öppna förskolan i kyrkan. Det var trevligt och vilket underbart väder. Elliot såg man knappt av mer än när vi fikade. Han lekte för fullt med kompisar. Elsa fick man hålla mycket koll på däremot. Men hon tyckte också om det. Väldigt bra utflyktsmål för de flesta åldrar.

Fredag kväll hade jag och Elliot mys när Elsa gått och lagt sig. Vi tittade på film. Eller rättare sagt vi började titta på film men fredagen satte sina spår så framåt niotiden så orkade inte busen mer. Lekt mycket både på Skälby och när vi kom hem var vi på lekplatsen och då lekte han med Ebbe. När vi skulle gå hem så slog vi följe från affären med Emma, Annie och Elsa. Då lekte han en stund med Annie och avslutade eftermiddagen med att leka med Olle. Jisses jag förstår att han var trött. Det är verkligen underbart att bo som vi gör. Kompisar på alla håll och kanter. Kul när det blir spontan lek också så inte allt ska planeras.

På lördagen var det lek igen med grannarna och sen kom mormor, morfar och farmor en runda. Jag hade bokat löptid med mamma så det fick det bli på eftermiddagen. Varmt var det och jobbigt men en mil blev det inte i mitt snabbaste tempo. Oerhört missnöjd då men nu känns det som om jag får ta nya tag nästa löprunda helt enkelt. När vi fikat åkte Elliot med mormor och morfar i husbilen. De skulle till Skåne och Blekinge. Elsa och jag hade tjejkväll, hihi. Vi gick till affären och handlade kvällsmat till mig. Kände inte för att laga mat till mig själv. Sen blev det bad för lilla tjejen och jag satt ute och läste senaste Runners och åt skaldjurssallad från Danskan. Inte så illa. Avslutade med att kolla på två filmen. Har så svårt att sova själv så min strategi är att lägga sig supertrött. Det funkade.

Söndagen var verkligen ett väderomslag. Jisses varit så himla varmt och skönt sen blev det regn och rusk. Vi åkte en runda till stugan för resten av gänget var där. Tog hem lite grejor som jag glömde sist. Nu dröjer det väl ett tag innan vi ska dit. Denna helgen blir det konfirmation för min kusin och nästa helg ska vi till Legoland med stora busen. Helgen efter det ska vi fira mina mostrar och på måndagen efter så åker vi till Cypern. Sen är det dags för Midsommar. Jisses vad det kommer gå fort. Fast så är det ofta med våren och försommaren den springer iväg. Idag är det bara 3 veckor kvar till vår semesterresa. Det ska bli så skönt att komma iväg.

Idag har jag fixat en del med tvätten och så har vi läst lite böcker. Snart blir det ett varv runt Källstorp. I eftermiddag kommer busen hem från sin husbilssemester. Då blir det grill. Hoppas på fint väder.

/Anne

Inga kommentarer: