04 maj 2014

Härlig och intensiv helg

Ja det har verkligen varit en superkul helg med mycket roligt. Valborg firade vi hos Pelle och Diana i Färjestaden. Supertrevligt 10 vuxna och 9 barn som härjade runt och hade jättekul. På torsdagen åkte vi vidare till sommarstugan. Lagom sega eftersom man inte kom i säng förrän vid tre. Men det var det värt. Nåväl torsdagen var lugn i stugan. Blåste en hel del men lite fick vi gjort.

På fredagen vaknade jag med världens ondaste rygg. Det var länge sedan jag hade så ont. Panodil och diklofenak lindrade mycket. På kvällen kom grannarna och sov över. Jättetrevligt med grill och lite kortspel när barnen lagt sig. Lördagen blev utflykt till Sandvik och sen köpte vi kroppkakor till lunch. Alltid lika gott. Lite kaffe i solen innan vi packade in oss för hemfärd. Väl hemma var det lite stökande och sen vilade jag en stund innan vi åkte till Pelle och Nettan. Trevligt som vanligt, Elliot och Felix lekte jättebra. Elsa var jätteglad för att få träffa en katt.

Idag känner jag mig helt tom. Läste lördagens barometern och slår upp dödsannonserna och läser att en tidigare arbetskamrat har hastigt lämnat oss. Hon blev bara 44 år. Denna person som jag minns som en superengagerad mamma och positiv och glad, usch det kändes verkligen tragiskt. Det gör att man stannar upp och tänker efter. Jag är verkligen vara glad och tacksam för det jag har.

/Anne

Inga kommentarer: