01 november 2009

Arbetslös

Jaha då var man arbetslös då. Igår var sista dagen som man var anställd på Kommunal och det känns lite konstigt. Får man väl börja kolla lite efter jobb men Elliot ska ju inte skolas in på förskolan än på ett tag så jag har ju lite tid på mig. Men får man inget jobb kommer det vara jättekonstigt att lämna på dagis och åka hem. Jag hoppas att jag hittar något för annars blir det för tråkigt. Har ju varit hemma så länge nu så jag känner det börjar bli dags att jobba. Saknar det livet också.

Det har varit en underbar helg så här långt. I fredags jobbade Jonas bara halvdag så jag och Elliot hade bilen och var på öppna förskolan i Smedby. Det var trevligt Mikaela var därmed sina barn Otto och Vilma det var trevligt. Sen åkte vi in till stan och handlade lite på Village köpte ljuslyktor som ska hänga på väggen i hallen. Vid lunch hämtade vi Jonas och stack till IKEA. Det var väldigt mycket folk där men det gick bra att äta och så kollade vi in lite olika saker och handlade lite smågrejor som vanligt. Man hittar alltid något bra att ha där. Jonas och jag var på ute och åt och sen på bio och Elliot var hos farmor och farfar. Vi skulle äta tapas men det passade inte med tiden för bio så det får bli någon annan gång. Det blev italiensk istället. Fast det kan jag nog äta varje dag känns det som för det finns inget bättre. Lördagen var Samuel här och fortsatte installationerna. Vi har nu fått nya ljudsystemet installerat blir jättebra och fint och så har vi parabol igen. Jippi och så kan man visst spela in också. Känner att det är ett stort ilandsproblem men ibland är det bra grejor på flera kanaler och då är det väldigt bra att kunna spela in.

Jag åkte in på förmiddagen och handlade lite mat och sånt hade handlat en del i torsdags men så ville jag inte köpa fisken redan då så då fick det bli en vända till. Var på Blomsterlandet också och handlade krukor och blommor. Jag hittade vita jättefina krukor och blommor som ska tåla att stå i solen får väl se hur det går.

På kvällen kom familjen Petersson till oss och det var jättetrevligt som vanligt att träffas. Isac är så snäll och leker med Elliot. Han är så himla duktig på att leka med mindre barn. En bra storebror till Ida verkligen.

Nu vill Elliot leka lite. Sen får vi se vad som händer. Jag skulle vilja åka till Leo´s lekland och kolla in det får se om maken vill samma sak...

/Anne

2 kommentarer:

Ulle sa...

Har ni Leos i Kalmar i nu? Det är verkligen en höjdare för både barn och vuxna. Jag och Max var där igår, Växjö då, som vi lekte:-) Både stora och små har kul där!

Fam Petersson sa...

TACK

för en trevlig kväll. Jättegott som vanligt... Isac somnade ej i bilen förstår ej att han kan vara så pigg ville se Rorri när han kom hem men det blev ju inget med det. Har nu målat en vägg i Isacs rum som hade en massa spikhål. Åk till Leo det kommer Elliot gilla. Kram Patricic