18 november 2009

Ruskväder

Det regnar ordentligt här nu. Inget vidare alls. Tur att man är inne nu. Vi gick runt samhället tidigare men då var det bara lite höstrusk nu är det ingen hejd på det. Elliot och Jonas duschar nu så jag har en liten bloggpaus.

I måndags fick vi den nya soffan och vi är supernöjda. Jag köpte en matta igår och så får vi se om vi kan åka förbi IKEA och köpa soffbordet som vi kollat ut. Nu börjar det bli riktig ordning på torpet. Idag har varit en jättebra dag. Hantverkar ute men inte inne. De är ju jättetrevliga de som snickrar och grejar här men man börjar bli lite trött på att alltid ha folk här. Man kan liksom inte göra riktigt som man vill. Men snart är det färdigt dörrarna i vårt sovrum och till vår garderob hade inte kommit ännu. Trädgårdsanläggarna hoppas att de kan bli färdiga med vår trädgård redan nästa vecka. Förutsättningen är bara att det torkar upp lite. Nu bådar det ju inte gott men det skulle bli fint väder i helgen hoppas att det torkar upp lite då.

Idag var Elliot så himla söt på förmiddagen. Jag vattnade blommorna och så ställde jag ifrån mig vattenkannan för telefonen ringde. Ja det var kanske inte så kul för Elliot ställde sig på tå vid bordet och plockade ner vattenkannan ja det blev lite vatten på mattan och lite på Totten. Fick tag på den innan han hann hälla ut allt. När jag vattnat färdigt fick han vattenkannan och jag undrar om vi inte har en son med gröna fingrar. Nu är frågan kommer han bli kock, trädgårdsmästare eller någonting annat vi får se.

Ikväll får vi inte glömma att heja på Sverige!!!

/Anne

Inga kommentarer: