04 november 2009

Höstrusk

Idag har inte varit något vidare väder ute. Det har varit kallt, blåsigt och yrt snö till och från. Vi har hållt oss inte jag och Elliot. Han har blivit lite förkyld och natten har inte varit den bästa. Elliot blev vaccinerad igår och det gjorde ont på lillemannen. Det och lite hostig och förkyld är inte bästa kombinationen. Vi har dock fått lite gjort här hemma istället. Har städat lite och fixat lite med tvätten men förmiddagen tog vi det lugnt. Var uppe en del inatt så jag var jättetrött på morgonen. Måste berätta vad Elliot gjorde vid frukosten. Han åt men var lite missnöjd för han ville ha något att plocka med medan vi åt frukost. Så jag gav honom paketet med yoggi. Det är ju skruvkork och jag tänkte att det nog inte är några problem. Han har i och för sig lärt sig öppna D-vitamin flaskan men detta är ju något helt annat. Tittar bort i tre sekunder nästa gång jag ser honom har han öppnat yoggin och det rinner över benen och lite på golvet. Han hade ju som tur väl inte vänt paketen upp och ner för då hade det varit en härlig syn. Nåja man får skylla sig själv när man ger honom paket han kan öppna. Han var väldigt nöjd med vad han åstadkommit i alla fall.

I kväll gjorde vi jättegod mat stekt panerad torsk med mos av potatis och palsternacka. Försöker bli bättre på att äta fisk för det är så himla gott men det är lätt att man glömmer bort fisk i alla fall i vår familj. Har även varit och klippt mig ikväll. Vid kvart i åtta bra frisör som har lite udda tider det gillar jag. Har ändrat luggen lite men behållt längderna. Är nöjd än så länge känns lite konstigt men man vänjer väl sig. Kändes så lustigt att boka nästa klipptid strax innan jul. Det är ju faktiskt inte så lång tid kvar till jul när man tänker efter.

Imorgon är det en stor dag för då ska vi träffa Johan Persson och framföra våra önskemål om framtiden i Trekanten vad det gäller barnomsorgen. Viktigt att det blir ett bra och givande möte men jag har stora förhoppningar. Men först är det sångstund i kyrkan har inte varit på länge, förra veckan var det inget pga höstlov och gången innan var jag ju i Estland så nu är det dags att sjunga upp igen.

Snart är det dags att måla cirklarna i Tottens rum. Vi målar väntar tills det torkar och målar igen och väntar och målar igen. Men det blir jättefint. En vägg är randig och en med runda cirklar och så ska vi ha väggen bakom sängen med stjärnor. Samma färger som går igen i alla former. Tror det blir jättefint när det är klart. Hoppas vi kan flytta in på övervåningen i helgen jag håller tummarna. På lördag kommer våra sängar i alla fall. Skulle haft dem i måndags med det hade blivit någon miss med transportföretaget så det blir på lördag och tv:n till övervåningen kommer också. Vore ju gutt om Tottens rum vore färdigt också. Får bli till att måla cirklar och stjärnor imorgon och på fredag. Badrummet uppe är kaklat nu bara golvet i bastun kvar sen ska det fogas. Det känns gutt handfaten och blandarna är uppe och väntar på att bli installerat. VVS:arna var här idag men det gick ju inte montera något innan det var fogat. Det är inte ofta som det kommer hantverkare för tidigt. De brukar inte hålla sina tider om jag säger så... Vi har även fått upp räcket runt uteplatsen. Det blir hur fint som helst vi är jättenöjda. Lägger in bild sen. Måste tacka vår byggare som förverkligade min idé på ett väldigt bra sätt. Det är inte lång tid innan allt är klart och man "slipper" alla hantverkar. De är supersnälla och allt och stör verkligen så lite som möjligt men man vet ju att de är där och det skulle vara fint att få vara ostörd igen. Sen är ju carporten helt färdig också. Vi ska isolera den också framöver sen blir det gym och förråd där ute. Ska ha gymmet inne tills det är färdigt.

Men nu är det dags att måla lite cirklar igen...

/Anne

2 kommentarer:

Jossan sa...

Å va spännande att övervåningen snart är klar, lova att lägga in en massa bilder! Är så nyfiken =)

Anonym sa...

Låter fint med de olika mönstren i Tottens rum.
Jag funderar på att göra ungefär samma sak i vår dotter Tiras rum, hon är 3 mån. Jag vill måla cirklar på den limegröna fonsväggen i hennes rum, men hur gör man? Har du något bra tips på hur man får fina cirklar med skarpa kanter i några olika storlekar? Lägg gärna upp bilder! /Emilie