13 februari 2010

Mer snö...

Ja nu har det kommit ännu mer snö. Inte mycket att göra åt det utan att acceptera läget. Jonas fick ut med snöslungan idag efter frukost så vi skulle kunna ta oss ut till bilarna utan att ha snö upp till knäna. När vi var färdiga med snöröjandet bar det av till stan. Men innan vi kom iväg fick Elliot tag på en av mina nagellack. Det är ju lugnt tänkte jag och höll lite span på honom medan jag sminkade mig. Jag brukar ju ha svårt att öppna nagellacken så det kan ju inte Elliot tänkte jag. Nästa gång jag vänder på mig så häller han ut nagellack över sina nya fina byxor. Jippi. Nu försöker jag ta bort fläckarna. Det funkar inte med vanish kan jag säga så nästa steg var att ta klorin. Får väl se om det är någon färg kvar på byxorna. Det konstiga var att byxorna är svara och vita lite rutmönster typ men vattnet efter klorinet var brunt.

Sen bar det av till stan. Vi skulle köpa bilstol till Elliot så det fick bli att köra båda bilarna. Min lilla bil fixar inte den stora vagnen och den är ju bättre nu när det är så mycket snö. Blev en till med samma märke Britax som vi hade fast lite mindre. Den går inte så enkelt att vinkla men den blir säkert superbra. Vi provade securan som vi har i golfen och den gick ju in men det var knöligt att få in lillemannen så det fick bli en annan modell. De var lika säkra sa de på babyproffsen så det får man ju hoppas att de är.

Sen var det lite shopping på stan och sen till Citygross och Jonas handlade på Bauhaus. Nu sover övriga familjen och jag donar och grejar lite.

/Anne

Inga kommentarer: