28 februari 2010

Flytta flyttkartonger

Ja det är bara att erkänna vi har fortfarande flyttkartoner hos svärföräldrarna. Men nu har vi börjat beta av dem. Idag tog vi tag i det där. Först grejade vi med toaletterna och flyttade upp en del i nya toan uppe. Har inte blivit av förrän nu men det blir superbra uppe på toan. Nu har vi två lådor var med grejor och allt mitt fick precis plats. Fick lägga min eltandborste i Jonas lådor. Jonas frågade om jag använde allt och jag svarade "mer eller mindre" för så är det ju. Man använder ju inte allt varje dag men någon gång under ett år blir det ju. Hittade mina kokböcker i en flyttlåda äntligen de har jag verkligen saknat. Bläddrar en hel del när man har slut på inspiration. Det är kul tycker jag. Sen var det en del köksgrejor som vi hittade. Har verkligen saknat det vi packade upp synd bara att det ska ta ett halvt år innan man kommer till skott. För nu har vi bott här i 6 mån jisses vad tiden går fort. Vi stormtrivs verkligen men nu vill vi har vår som man kan sitta ute på altanen och njuta. Lite vårkänslor fick man dock i helgen när det började töa och gräset stack fram lite här och där. Ja inte på vår tomt då där lyser den med sin frånvaro kan jag säga. De hann ju inte med tomten i höstas pga allt regnande och sen kom all snö.

Det har varit en bra helg bortsett från att jag varit sjuk. Förkyld som bara den och så hosta och ont i halsen men vi har hållt igång hyfsat ändå. I fredags skulle vi åkt till simhallen var det tänkt men pga min förkylning så flyttar vi det framåt i tiden. Så det blev en runda till Skälby istället och kolla på djuren. Elliot älskar verkligen djur fast de stora djuren är han lite försiktig med men kaninerna sitter han och tittar på och klappar lite försiktigt. Jag är imponerad att han är så försiktig som han är. Igår var det kalas för Isac. Jättetrevligt men ack så många barn det var. Många som Elliot kände igen från dagis. Men det var fullt ös. Imponerad av Ricke och Patricia som höll koll på alla barnen. Elliot hade en jämnårig kompis Alvar som är 6 mån äldre annars var de andra runt 4 år. Alvar var så himla söt och hjälpte Elliot när han skulle äta. Matade honom med glass och sånt. Alvar och Elliot satt med de andra barnen och åt så gott det gick. En hel del mat på golvet men det gick ju bra. Det mesta hamnade i maggen.

I går kväll var jag helt slut. Dels efter kalaset och sen med min förkylning så jag tog en powernapp innan middagen vilket var väldigt gutt. När jag vaknade var laxen färdigt. Så smaskens så ugnsbakad mandelpotatis med laxrullar från City gross. De är för goda laxrullarna som är fyllda. Igår testade vi dem med lime/västerbottenost och de var väldigt goda.

Idag har Elliot varit hos farmor och farfar en hel del medan vi grejade vilken tur det för här har varit som ett bombnedslag och ännu är det inte riktigt färdigt men nästan.

/Anne

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej,
Receptet på den där laxen vore inte fel!!!

//Camilla