06 februari 2013

Fotbollskväll

Nu börjar man se mönster i lilla Elsas dygnsrytm. Vakna vid tolv på natten och äta lite sen sova 3-4 timmar sedan vill man äta och vara lite vaken för att sedan sova förmiddag. Ja det är väl ok bara man vet att man får lite mer sömn än 4 timmar.

Idag var vi på BB igen för vägning. Elsa har inte gått upp så mycket så det får bli en vägning till denna veckan. Bör bli bättre tycker hon äter och äter. Själv fick jag dropp för att förbättra mitt blodvärde och det känns nästan direkt mkt bättre. Men nu ser jag ut som en nåldyna. Det har gått så himla bra med alla stick fram till nu. Idag var det återigen omöjligt att sticka mig. Fem försök så fick en kollega komma in och testa och då gick det bra. Nu har man blåmärken på händer och i armväck och det gör lite ont men förhoppningsvis kommer jag inte att behöva fler nålstick på ett tag.

Morgonndagen är ett oskrivet blad. Inget planerat vilket är skönt det blir väl lite vila på förmiddagen. Jonas ska jobba en runda och Elliot till förskolan. Jag och Elsa får klara oss själva. Ska försöka få ihop det så jag kan gå och hämta Elliot vid två.

Måste bara berätta om Elliots diskussion med sin pappa häromdagen. Elliot hävdar att det snart är jul igen och tomten kommer. Jonas förklarade att det är jul en gång om året. Då svara Elliot "vi får väl se vem som får rätt. Jag har pratat med tomten och han sa att det kommer att vara en jul till i år". Kaxiga killen.

/Anne

2 kommentarer:

Julia sa...

Haha, han är skön Elliot! Envisheten undrar jag var han fått ifrån.. ;)
Kram från Karlssons på Varvsholmen

Jossan sa...

Haha, va rolig han är Elliot!
Och grattis igen till Elsa, väldigt kul och himla fint namn! (vet du, jag chansade att hon skulle heta elsa innan jag fick veta, lite kul :)) Hoppas på att få träffa er snart! Kramkram