13 februari 2013

Halva veckan gått

Det känns som om tiden bara springer iväg. Redan onsdag.

Kan inte skryta med att vi får jättemycket gjort på dagarna lite tvätt och sånt. Har tänkt åka och hälsa på på jobbet men är lite smyg för det där RS viruset. Avvaktar ett tag till tror jag.

I måndags tog vi en tur till sommarstugan för att kolla läget. Det var mer snö på Öland än här hemma. Det är så mysigt att komma iväg till stugan och bara vara. Tog en lite promenix till väderkvarnen också. Annars är det mest lugnt. Har fortfarande ont efter förlossningen så det är inga maraton man klarar av.

De flesta nätterna har gått bra med den lilla prinsessan. Men jag ska väl inte säga för mycket. I natt var det svårt att komma till ro men till slut somnade hon. Känner mig lite seg idag. Lite kaffe så piggnar man till. Man har ju vant sig vid att Elliot är så stor och sover för det mesta hela nätterna även om han ofta kommer in till oss så somnar han som regel om. Nu dröjer det väl ett tag innan man får 8 h sömn men det gör inget när man har en söt prinsessa som väcker en.

Igår var det mest en lugn hemmadag. När Jonas kom hem så passade jag på att åka till Hansa en vända. Helt själv i en timme gick jag runt. Bytte lite kläder och handlade lite smågrejor. Det var ovant att kunna gå där och strosa själv.

Nu önskar jag bara att det ville sluta snöa för det räcker med snö nu tycker jag.

Inga kommentarer: