04 februari 2013

Måndagen gick fort

Idag blev det sen frukost. Jag och Elsa var vakna lite till och från i natt. Hon sov duktigt tidigt på natten men framåt småtimmarna var det sådär. När vi äntligen somnade så var det på soffan. Det gick det också men vi vaknade inte förrän halv nio. Skönt.

Förmiddagen bara försvann och vid två hade vi tid för återkontroll på BB. Elsa skulle göra sitt PKU test. I lördags lyckades dem inte få fram något blod från Elsa innan vi åkte så vi bokade in ett nytt försök idag. Sen skulle de kollas in Elsas vikt för att som Elliot uttryckte det "så Elsa inte går upp i rök". Han är rolig och snappar upp uttryck. Bakgrunden är att jag sa till Elliot att man måste vara noga och följa upp vikten på Elsa så hon inte går ner för mycket. Elliots kommentar var då "så hon inte går upp i rök" hmm kanske inte helt passande kanske men han är smart liten kille.

Nu gick det dock bättre med PKU testet. En barnmorska från NEO fick komma in och ta blodprov från huvudet. Lite läskigt men nu är det gjort och det är viktigt. Ytterligare några grams nedgång så de vill väga henne igen på onsdag för att se så att det vänder.

Jag fick även kolla mitt blodvärde. Har inte känt efter själv så mycket men insåg idag att jag nog inte har varit på topp helt och hållet. Nu hade det sjunkigt så lågt så de ville hjälpa det upp men någon bra blandning. Så jag fick stanna och få dropp och jag måste säga att det känns redan mycket bättre. Jag känner mig piggare.

Nehe nu blir det läggdags. Ska se om jag hinner lägga upp några bilder har inte glömt bort...

/Anne

2 kommentarer:

Anonym sa...

var rädd om dig lilla gumman!
farmor Inger

Anonym sa...

Elton fick oxå ta puktestet ihubudet,inte då kul att se.Det tog 19 dagar innan han va uppe i din födelsevikt.Fast han gick bara ner 200g.Lycka till!kramar iftån Småland