18 februari 2013

Helgen var bra förutom fredagen då allt gick åt skogen

Jag måste säga att fredagen den trettonde är inget för mig utan fredagen den 15 det är då jag ska låsa in mig och dra ett täcke över mig och invänta lördagen. I varje fall om man får tro efter fredagens härliga händelser.

Allt började på förmiddagen. Jonas åkte till jobbet en runda för ett möte på morgonen. Planen var att åka till stugan och då var vi tvungna att handla lite såklart. För att vara effektiva så tänka vi att det tar vi i Trekanten innan vi åker. Sagt och gjort jag skrev lista och åkte för att handla. Hade räknat ut att princessan behövde mat ungefär en halvtimme senare men det tar ju inte lång tid att handla eller? Jodå om man gör som jag gjorde. Kommer ut från affären och ska lägga i varorna i bilen. Lånade Jonas bil eftersom den hade varit igång redan. Öppnade den lilla luckan i bagageluckan för att slippa ställa ner kassarna på den blöta asfalten. Jag la allt inkl nycklar i bagaget eftersom jag tänkte att nycklarna räcker att de är i bilen. Moderna bilar och allt vad det heter. Men vad jag inte tänkte på var att när man öppnar den lilla luckan så öppnar man inte hela bilen. Det innebär att när jag försöker öppna bildörren på förarsidan så är den låst och bakluckan har jag stängt. Då har jag alltså låst in nycklarna. Fasen också tänker jag. Som om det inte vore nog så lämnade jag min mobiltelefon hemma så jag går tillbaka in på ICA för att ringa Jonas. Uffe på ICA erbjuder sig att skjutsa mig men det kändes ju onödigt jag kan gå. Men en äldre man säger att: jag väntar ändå på min fru jag kan skjutsa hem dig och hämtar nycklarna. Så himla snällt.

Nåväl vi packar in oss i bilen för att vi ska till BVC innan vi åker till Öland. Allt med säger jag och så åker vi. Inser dock på vägen att fasen jag har glömt min handväska med mobil och plånbok. Jaja en natt ska man väl klara sig så det är ju lugnt. Väl framme på BVC går allt bra. Lilla Elsa har kommit ifatt och förbi sin födelsevikt så det kändes bra.

I stan stannar vi till för jag behöver fixa Elliots byxor som han fått. Larmet satt kvar upptäckte jag hemma. Sen ska jag lämna tillbaka en blus som jag köpte och köpa nappar på CityGross. Men fasen jag har ju inget kort och ingen telefon. Hur når vi varandra säger jag till Jonas. Jonas ger mig sin extra mobiltelefon och sitt Visakort. Allt är frid och fröjd. Jag lämnar tillbaka blusen och fixar och går bort till CityGross. På vägen dit ringer Jonas och säger att han och Elliot snart är klara. Förmodligen är det då jag tappar Jonas Visa kort. Så jäkla typiskt. Nåväl jag upptäcker ju inte det såklart. Går in på CityGross och ska handla. När jag ska betala upptäcker jag att kortet saknas. Men som tur är har jag kontanter för blusen jag lämnade tillbaka. Men nu måste jag gå och leta var fasen jag tappade kortet. Det är som att leta efter en nål i en höstack så det gick ju inget vidare.

Väl ute i bilen är jag redo att bryta ihop. Vilken otursdag vi kommer nog aldrig till stugan konstaterar jag. Men nu var vi äntligen på väg. Måtte oturen vända. Väl uppe i stugan är allt så lugnt och skönt. Men när klockan är halv åtta och jag ska byta Elsas blöja upptäcker jag att vi bara har två blöjor kvar i skötväskan. Fasen också det var ju det jag skulle göra innan vi åkte fylla på blöjor i skötväskan. Nåväl jag ber Jonas kolla och ICA Löttorp har stängt men ICA i Borgholm har öppet till nio. Inte jättesugen på att köra till Borgholm men vad gör man. Tills jag inser vad fasen jag har inget körkort och inget kort att betala med. Mitt är hemma och Jonas någonstans på CityGross. Skrattretande verkligen. Men vi hittar en upp och go blöja från Elliots tid på toan och säger vad fasen vi får chansa. Vi klarade oss genom natten. Vi kunde inte stanna i stugan som vi hade tänkt utan packade ihop och åkte efter frukost. Elsa åkte hem till Trekanten i en Libero Up&Go stl 7, hihi. Men det gick det också. Den fredagen vill jag aldrig mer ha tillbaka.

/Anne

Inga kommentarer: