26 februari 2013

Hemma igen

Ja det har varit lite omtumlande tid nu. Igår tidigt på morgonen hade jag en blödning som såg ut som på film. Hur mkt blod som helst och väldigt läskigt. Jag tänkte att det var väl så att det behövde komma ut men det var ändå konstigt med tanke på att det är 3,5 vecka sedan förlossningen. Jag ringde in till BB för säkerhets skull och de ville att jag skulle komma in. Jaja packa in barnen och lämna dem till Jonas så  skulle jag vara på förlossningen vid elva. Tänkte att det tar nog en timme så jag planerade Elsas mat perfekt trodde jag. Nåväl prover togs och jag fick en nål satt för ev medicin. Sen fick jag vänta på doktorn. Är man på förlossningen såklart att det blir ett kejsarsnitt emellan så läkaren hade annat att prioritera än mig såklart. Nåja det kunde ju inte hjälpas. 4 h senare så var jag i varje fall undersökt och klar. Jonas var och lämnade Elsa under tiden så vi väntade ihop och Jonas och Elliot åkte hem.

Läkaren konstaterade att det var rester kvar av moderkakan så det blev akut operation. Verkligen upp och ner allt. Jag ringde mamma som var på jobbet men åkte hem och sedan kom hon och passade Elliot så Jonas kunde bo på sjukhuset med mig och Elsa efter operationen. Det kändes tryggt att Jonas var med. Man var ju lite omtöcknad efter att ha varit sövd men operationen gick bra. Nu hoppas jag att allt går åt rätt håll.

Nu blir det lite vila i soffan hoppas att Elsa sover en stund till. Känner mig lite trött.

/Anne

1 kommentar:

Jossan sa...

Men Anne då, usch då otäckt! Vilken tur att allt gick bra! Hoppas vi ses snart o att vi snart får träffa lilla Elsa. Kram på er!