18 november 2013

Härlig helg

Denna helgen var verkligen välkommen. Jag kände hela veckan att jag var trött även om jag sov mycket. Det var väl Londonhelgen som tog på krafterna. Man är inte van att hålla igång hela tiden från tidig morgon till sen kväll och natt.

Fredagen var väldigt rolig. På förmiddagen var vi på öppna förskolan. Elliot hittade en ny kompis med lika stort intresse för Chima lego som han. Vid lunch åkte vi in till stan. Elsa behövde strumpor och så skulle vi möta Jonas för lunch. Det var lite stressigt för Jonas så det fick bli IKEA men det var gott som vanligt. Laxlasagnen finns fortfarande, hihi. Det blev en tur på Hansa innan vi åkte hem. Gick in på leksaksaffären också och bara tittade. Det gick över förväntan.

Kvällen blev det ju fotboll så klart och lite god mat. Väldigt spännande match och hade någon sagt innan att Portugal vinner med 1-0 så hade jag varit nöjd. Men nu var ju Sverige väldigt bra i första halvlek så lite tråkigt känns det. Om de bara fått in ett mål på bortaplan. Men man kan inte få allt. Jonas ska se returmötet. Blir spännande.

Lördagen blev mycket städ och stök på förmiddagen. Sen gav jag mig ut på en löprunda. Ville så gärna springa i slingan på mjukt underlag. Tre hela varv och ett kort varv och dit och hem blev en mil. Jag är så nöjd. Det var en äldre man som sprang och vi möttes några gånger och hejade på varandra. Det var riktigt kul. När han frågade mig hur långt jag skulle springa ville han inte vara sämre utan sprang ett extra varv, hihi. Tävlingsmänniskan slog till.

Söndagen var mycket slapp vi var ute en runda och fixade lite med förrådet och lekte lite. Underbart soligt men lite blåsigt. Skulle på gympan på kvällen men hoppade över den och gick runt Källstorp själv. Det är så svårt att komma iväg vid den tiden på kvällen. Elsa är trött och då vill man inte bråka med henne. Det var lite konstigt att gå runt Källstorp utan vagnen. Man är van att ha Elsa med på rundan.

Idag får vi se vad vi hittar på det var lite väl kallt så vi väntar nog in lite värme.

/Anne

Inga kommentarer: