06 november 2013

Resfeber

Jaha imorgon bär det av norrut för en natt på hotell sedan går flyget torsdag morgon kl 07:00. Ser verkligen fram emot en helg i London men samtidigt lite nervös för att lämna familjen. Så många nätter har jag ju inte varit utan min familj. Känns jättekonstigt men tur att man kan ringa hem.

Nåväl nu var det ett tag sedan man åkte till en storstad har ju varit charterresor senaste åren. Det var innan Elliot föddes som vi var i Paris. Jag har helt enkelt skrivit en lista. Denna gång ska jag inte ha med mig något onödigt bagage. Alltid packar jag något som jag inte använder.

Igår var Elliots första dag på förskolan efter höstlovet. Han hade längtat vill jag lova. Ville berätta allt han gjort och träffa alla kompisar igen. Inga problem att lämna honom inte. Sen tog jag och Elsa ett varv runt Källstorp. Brukar försöka passa på när Elliot är på förskolan. Det är ju alltid fint att få lite solljus på sig i denna mörka årstid. Sen lite lunch och iväg till stan. Behövde lite grejor inför resan. Bland annat bh-ar. Det är mitt värst att handla. Det är så tråkigt. Nåväl Elsa var lite småtrött så jag passade på att stanna till vid Giraffen för att besöka Change. Fasen vilken skillnad det är mot att gå på Lindex. Hon mätte och hämta in åt mig. Perfekt så himla sköna. Jag hade aldrig valt den storleken som hon tog och det är väl det som är deras magi. Eftersom jag ska iväg tors-sön och Jonas ska iväg ikväll så körde vi fredagens tacomys på en tisdag. Jag är barnsligt förtjust i tacos. Kvällen iavslutades med gympass för både mig och Jonas när barnen somnat. När det är alltför sent är jag inte så glad i att springa i samhället. Perfekt med vårt lilla gym då. Det var bara det att jag körde efter Jonas och han hade inte tagit av sina vikter så jag orkade knappt lyfta av vikterna. Känns ju fint när Jonas tar 70 kg mer än mig i bänkpress. Klenapan är jag ;-)

Idag var det förskola för Elliot och jag och Elsa var på mammaträff. Mysigt att träffas. Det är så kul att se de små busarna nu när de kryper runt och börjar ta kontakt med varandra. Inte alltid försiktigt men det går bra. Har varit något trött efter natten. Elsa har sovit ganska dåligt. Känner att det blir tidigt läggdags ikväll.

Nu lite slapp framför barnkanalen innan läggdags.

/Anne

Inga kommentarer: