27 november 2013

Sitter vid vanliga datorn

Ja det händer inte varje dag att jag sitter vid den stationära datorn och bloggar men nu hamnade jag här.

Skulle betala räkningar och en av räkningarna var inte upplagd mottagaren så då fick det bli att lämna mobilappen och logga in på "riktiga internetbanken". Nåväl det fick väl gå det händer inte varje månad.

Känns som om det var ganska länge sedan jag skrev något. Idag har varit en alldeles fullspäckad men trevlig dag. Efter att ha lämnat Elliot på förskolan mötte jag upp en i föräldragruppen och vi gick runt Källstorp. Den rundan kan man ju men det är oerhört mycket trevligare med sällskap. Sen när vi kom hem putsade jag fönster. Planerat noga för fönsterputsningen. Igår var det alltför kallt för att stå ute och putsa men idag passade det perfekt. Japp körde igång och vad händer då batterierna tog slut. Så klantigt att jag inte laddade den igår. Det fick bli att plantera blommorna som jag köpte igår och fixa adventsljusarrangemanget. Blev nöjd skulle behövt lite mer grön mossa. Kan försöka ta lite kort imorgon och lägga ut.

Jag hade världen längsta lista med ärenden kände jag igår. Det gäller att utföra dem när Elliot är på förskolan blir så mycket lättare då. Jag insåg på morgonen att det krävdes en tur in till stan. Det var ju riktigt kallt och Elsa behövde ny mössa och lite inför advent också behövde handlas. Träffade på en kompis inne på IKEA så det var trevligt med lite lunchsällskap. Stress och stim men pappas födelsedagspresent inhandlades också.

Nåväl fönsterputsningen fortsatte efter lunch och alla fönster är nu putsade utvändigt nere och delvis invändigt nere. Får fortsätta med de sista imorgon när det är ljust ute är lite lättare då. Kvällen har ägnats till att fira lite. Electra-aktien hade stigit mycket sedan måndagens topp-placering som bästa aktie att investera i. Det gäller att fira även det lilla, hihi. Sedan var det bara till att hänga upp gardiner och pynta lite inför advent. Hinner inte fixa mer innan söndag men inga stjärnor och ljusstakar förrän till helgen det är heligt tycker jag. Imorgon blir spännande då är det pysseldag på svägerskans jobb på kvällen och på fredag åker jag och barnen till mormor och morfar. Jonas ska på julfest med jobbet så han kommer på lördag. Det är intensiva helger nu fram till julen känner jag men det är en underbar tid framför oss. Jag gillar första advent och man får tända stjärnor och adventsljusstakar. Mysigt. Vi avslutade kvällen med lite glöggmys. Allvarligt talat saftglögg är mycket godare än vinglögg.

Nehe nu är det läggdags för mig. Känner mig helt slut efter att ha varit igång hela dagen.

/Anne

Inga kommentarer: