16 februari 2014

Lugn och skön helg

Söndag kväll och jag sitter i soffan och summerar. Äntligen börjar det kännas som vår ute. Solen visade sig lite till och från idag. Snön är nästan borta lite vallar här och var men det hoppas jag försvinner i veckan. Nåja visst är det lite synd att det inte är snö och kallt på sportlovet men nu känns det ändå som att jag hellre tar vårvärme och sol.

I fredags firade vi alla hjärtans dag lite extra. Egentligen firar vi inte alla hjärtans dag för att det är ett påfund för att få oss att handla mer. Nåväl vi gav våra presenter dagen innan så blev det inte direkt alla hjärtans dag presenter eller hur? Elliot fick biobesök så han och Jonas var på bio på fredagseftermiddagen. Legofilmen hade premiär och det hade Elliot koll på. Jag och Elsa gick runt Källstorp och sen fixade vi mat till oss. Lugn och skön fredagkväll men jag var lite nervös inför lördagens familjefotografering. Vet inte varför men jag har varit nervös för den hela veckan. Så hopplös är jag. Men jag blir nästan aldrig bra på kort så varför skulle det vara någon skillnad. Får se hur resultatet blev. 

Efter lördagens fotografering åkte vi hem och åt lunch. Då var det ju damernas OS-stafett och vi fastnade helt. Vilket otroligt gäng och Kalla vilken bragd. Jag kan säga att jag hade små tårar i ögonen efter den bedriften. Vädret var inget vidare i lördags så vi höll oss inne och byggde med lego och duplo. 

Idag har det varit desto bättre väder. På förmiddagen gick vi till lekplatsen hela familjen. Vi fick sällskap av en tidigare förskolekompis och det var kul att prata lite med dem. Sen gick vi hemåt så vi skulle hinna se herrarnas stafett. Jisses också den vilken bra stafett. Inte lika spännande dock men det gjorde inget så länge vi tog guld. Har inte tagit mig tid att titta så mycket på OS tidigare så det var kul att det blev två guld nu när vi väl tittade. På eftermiddagen gick jag och Elliot in i skogen vid oss. Det är en bra höjd med stenar och sånt man kan klättra på. Vi gick långt in i skogen och det är ju hur fint som helst. Vi har mest gått till slingan och in i skogen där men det känns ju onödigt när det är så mycket finare här i "vår" skog. 

Nu är jag ganska seg efter kvällens step-pass. Har vaknat med halsont och förkylning flera morgnar denna veckan så löpningen har legat på hyllan men nu känns det bättre. Det bröt aldrig ut riktigt vore ju gutt om man slapp det. Men det är många som är förkylda och hostiga nu.

Nu ser vi fram emot en roligt sportlovsvecka. Den avslutas på ett väldigt rolig sätt.

/Anne

Inga kommentarer: