10 februari 2014

Simhallbesök

Söndagen bjöd på så tråkigt väder. Grått och regnigt så det blev storhandling på City Gross hela familjen. Det gör vi inte ofta men det gick bra. Sen åkte Elsa och Jonas hem och jag och Elliot hade myseftermiddag. Vi åt lunch på McDonalds och sen var vi i simhallen. Många åk på vattenruschbanan blev det och Elliot fick åka själv sista gångerna. Jag är nog lite fegis och hjärtat bankade när jag väntade nere i poolen på honom men det gick jättebra. Han tyckte det var jättekul att åka själv. Tränade lite på att flyta och simma och det gick jättebra.

På kvällen var det step igen och jag måste säga det är verkligen roligt den timmen går så fort. Helt genomsvett efter passet kommer jag hem och maken har lagat fantastiskt god mat. Bland det godaste jag ätit. Entrecoté stekt med marinad av teriyakisås och lite annat. Till detta sallad med ångkokade grönsaker broccoli, salladslök, sockerärtor, röd paprika och romansallad med god vinegrett på. Sesamolja är verkligen en smakhöjare jag gillar det starkt. Men inte för mycket det kan lätt ta över en hel maträtt.

Idag har vi varit på öppna förskolan en vända på förmiddagen. När vi kom hem tittade Elliot på mammutprogrammet på SVT play och jag städade bottenvåningen. Har liksom inte hunnit med det i helgen så det var skönt att raska av det lite. Det blir mer stökigt när man är föräldraledig.

Känns som våren har kommit nu. Så skön luft ute och ljuset det är fantastiskt det har jag verkligen saknat. Ljusare och ljusare blir det.

/Anne

1 kommentar:

Julia sa...

Så mysigt det låter! Kan tänka mig att han är "vågig" i vattnet nu.. Han får väl lära faster att vara lika vågig i poolen i sommar. Kram till er!