23 februari 2014

Nu är OS över

OS är slut för denna gång. Tråkigt att inte det gick bättre för Tre Kronor men efter det jag såg var Canada det bättre laget. Såg första perioden men sen kunde jag inte sitta inne mer så jag och Elliot gick ut och utforskade lite. Letade sabeltandade tigrar och sånt som man brukar med en femåring. Inget fel på fantasin och så intressant att höra vad som bott vid vår lekplats för länge sedan. Istidens giganter har verkligen satt sina spår.

I torsdags gav vi oss av mot äventyr på västkusten. Vi mellanlandade dock hos mina föräldrar för att inte ha så långt att åka på fredagen. Det var nog en bra idé Elsa sover inte tre timmar i sträck som regel längre. Men resan både dit och hem gick bra ändå. När vi kom fram checkade vi in på hotellet och gick mot Universeum. Den obligatoriska räkmackan åt vi såklart. Denna gången blev det inte på Palace som det brukar bli utan i Gothia towers. Fantastiskt goda bästa helt klart. Elliot tyckte också de var väldigt goda. Elsa smakade räkorna och gillade dem mycket. När jag tyckte det räckte med räkor höll inte lilla sessan med. Hon bara skakade på huvudet när jag erbjöd henne lite rån. Svårt att säga emot henne.

Sen blev det Universeum för hela slanten för stora busen. Jag och Elsa gav upp efter några timmar och traskade mot hotellet. Elsa somnade och jag passade på att smita in i lite affärer på vägen tillbaka. På kvällen käkade vi på Joe Farellis. Vi har ätit där förut men nu var det ju såklart ett tag sedan. Gott var det och vi var mycket nöjda. Väldigt trevlig resa. Någon sovmorgon blev det dock inte så vid halv nio var vi redo för avfärd. Istället för att stanna i Götet blev det hör och häpna en öppning för att åka förbi Ullared på vägen hem. Såklart vi gör det. Blev lite lagom spontanshopping. Väl hemma så fixade vi och grejade lite och när vi var klara var det ännu ljust. Jag bara var tvungen att ge mig ut på en liten löprunda. Sån härlig frisk luft och fortfarande ljus fast klocka var närmre fem. Längtar verkligen efter våren nu och imorgon sägs det att det ska bli 10 grader och sol. Underbart!

Nehe nu är det snart ny vecka med nya möjligheter. Simskola och fotboll drar igång igen. Känns bra.

/Anne

Inga kommentarer: