24 mars 2010

Lill-lördag

Snart är det helg igen. Mycket som händer tror jag minsann även fått en lön idag om jag inte har helt fel. Bra bra tycker jag tralalalala.

Annars har det inte hänt så mycket. Jobbat och Elliot har varit på dagis. Sen var Mia, Josefin och Filippa här och fikade lite. Sen var em borta helt enkelt. Jag och Mia planerade lite inför vår kommande Ullared resa. Vi har pratat om det så länge. Mia har aldrig varit där och jag är inte sen att hänga på. En heldag i Ullared är inte fel faktiskt. Finns alltid något som man behöver. Ska även kolla lite i skoaffären också om man hinner.

Ikväll blir en lugn kväll. Två nätter i rad har Elliot sovit dåligt, vaknat flera gånger och varit ledsen. Han drömmer som bara den. Visst man får sova några timmar i stötet men jag känner att jag behöver lite sammanhängade sömn. Även om Jonas går upp också så vaknar man ju. Hopplöst. Ska göra superdupergod pasta idag. Man steker färska champinjoner, sen i med purjolök och skinka/kassler i bitar. I med buljong, mjölk och mjukost naturell och krydda. Servera med pasta. Dagens middagstips för er som vill ha. Tar man lättmjölk är såsen väldigt mager.

Imorgon blir det lång dag för mig. En hel del möten och förberedelser för sen är det helg.

/Anne

2 kommentarer:

Ulle sa...

Kan bara säga att det fanns måååånga fina skor i skobutiken i Ullared:-)

Millan sa...

.. eller så tar man vispgrädde och då kan INGEN misslyckas!! Hepp!