30 mars 2010

DAGISPLATS

Jippi idag fick vi besked om en dagisplats i Trekanten för Elliot from den 25 maj. Alltså vi kommer sakna dagiset i Smedby för de är superbra fröknar och alla barn är så snälla. Men vad smidigt det kommer att bli att ha Elliot på dagis här. Det är ju jättenära vårt hem. Det är en liten avdelning vilket gör det hela ännu bättre. Ska slå en signal imorgon till studierektorn så kan vi gå och hälsa på dem snart.

Väldigt bra dag idag. Fast det blev till att upp tidigt. Fick ändra mötet till halv åtta men det var ok. Känner att denna tidsomställningen som var i helgen har gjort mig supertrött. Hela dagen är jag gäspig och jag dricker kaffe för att hålla mig vaken stundtals. Kan även bero på att Elliot sover oroligt. Han vaknar och gnäller till. Egentligen tror jag inte att han är vaken riktigt. Det blir däremot jag varje gång. Inatt fick jag nästan panik jag var så trött. Det blir tidigt sänggående idag. Efter jobbet var jag hos mäklaren och lämnade lite papper för vår deklaration. Var förbi polisen också och hämtade lille bus nya pass. Väl hemma var det mellis för Elliot sen ut till lekplatsen. Jag känner att denna lekplatsen kommer att vara vår trädgård tills dess att de fixat vår. Men imorgon kommer trädgårdsanläggaren och så ska vi diskutera lite. Har ju inte hänt så mycket i trädgården på ett tag men nästa vecka ska det börja anläggas. Kanske vi har en fin gräsmatta när vi kommer hem från Cypern. Ska i alla fall försöka få dem att hinna bli klara tills dess. Beror väl lite på gräsleverantören också och de som ska lägga asfalt på uppfarten. Men markteglet la de ju jättesnabbt det som är på framsidan. Jag tror och hoppas att de ska hinna det är ju en hel månad tills vi ska iväg.

När Jonas kom hem stökade vi lite sen gav jag mig ut på min tisdagslöprunda. Det var skönt men lite motigt i början men jag kom igång till slut. Nu är det inte alls mycket gegga kvar. Kan nog snart spinga lite i slingan.

Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig för ögonen håller på att falla ihop. Imorgon är det synkontroll hos optikern. Hmm undrar hur mycket sämre ögonen är nu...

/Anne

1 kommentar:

Helen sa...

Vad skönt att slippa åka runt Smedby varje morgon! Elliot kommer säkert trivas bra på nya dagis också. Ta det lugnt i påsk!//Helen