19 mars 2010

Snart är det fredagsmys...

Ja äntligen fredag. Jisses vad veckan gick fort. Idag har vi haft en bra ledig dag jag och Elliot. På förmiddagen plockade jag undan och städade badrummet och dammsugade golv. Det var verkligen på tiden att det städades av. Sen åkte vi till IKEA jag och Elliot och mötte upp Mia, Josefin och Filippa. Lunch på IKEA såklart och så lite shopping gick även en vända inne på Hansagallerian. Mia skulle ha presenter och jag behövde rengöringsmousse eller vad det nu heter. Var på Kicks igår och köpte dagkrämen i den serien jag använder. Upptäcker på kvällen att jag skulle ha köpt rengöringsgrejen också. Man blir ju lite irriterad på sin ineffektivitet. Nästa års nyårslöfte får bli "att inse att man inte kommer ihåg allt så det är dags att börja skriva komihåg lappar". Förra årets nyårslöfte var att prova nya maträtter och årets nyårslöfte är att inte ge upp utan försöka igen. Fasen vad jag jobbar hårt med nyårslöften känner jag.

Nu sover Elliot i alla fall. Han var supertrött och somnade i bilen. Passade på att torka av golven också så nu ser det bra ut inför brossan och Åsas besök ikväll. Ska sy en duk när golvet har torkat tänkte jag. Köpte tyg på IKEA som var gult med en stor blomma. Jättefint och passande till påsk tänkte jag. De hade även ett jättefint tyg med prickar på i olika färger men det får bli nästa gång i så fall. Brukar inte alltid gilla IKEAs tyger eftersom de kan vara lite extrema ibland men idag hittade jag bara fina tyger.

Nehe dags att sy lite. Ha en trevlig helg alla!

/Anne

Inga kommentarer: