21 juli 2011

Hemma igen

Vi har varit i stugan några dagar. Åkte i måndags jag och Elliot medan Jonas var kvar på fastlandet. Han skulle golfa vidare med kusinerna och kolla på FF. Jag och Elliot tog ett varv på IKEA och så givetvis lite lunch innan vi åkte över till Ölandet. Måste säga att det är fint att ha semester även om det inte alltid är solsken. I tisdags fick vi i alla fall en underbart solig dag. Det var verkligen jättefint väder. Förmiddagen blev lite rensning av grusgången och sen sola. Bada blev det inget med. Tankbilen kom med lite mer vatten till poolen och det vattnet var tydligen 5 grader varmt. Det var en hel del som gick i poolen så vattnet är sådär lagom varmt. Men när Jonas kom sedan så badade Elliot och Jonas i varje fall. Jag var inte avundsjuk. Utan istället stack jag ut och sprang en liten runda. Skulle bli en liten runda tänkte jag. Det var jättevarmt och då orkar man inte riktigt på samma sätt. Nåja det blev visst så att solen och värmen gjorde mig lite vimsig så jag sprang totalt fel. När jag trodde jag var på väg hemåt hade jag i själva verket sprungit ifrån stugan. Det innebar en omväg på sådär drygt en mil. Nåja jag sprang inte hela tiden det var helt omöjligt men försökte hålla humöret uppe. 1 h och 17 min senare kom jag fram till stugan lite lagom trött.

Igår var det inget vidare väder. Mulet så det blev cykelutflykt. Först cyklade vi till sandvik och lämnade återvinning sedan köpte vi glass och Kalmarflundra. Efter hemfärden så cyklade vi till stutsfarmen på Öland. Otäcka djur det där men Elliot tyckte det var kul att titta. Eftermiddagen var lugnt. Hade sovit så himla dåligt pga sängen och ont i ryggen så det blev en eftermiddagslur med sonen. Det var grymt skönt. Kvällsmaten blev såklart panerade flundror m kokt potatis och skrirat smör. Så fantastiskt gott. Avslutade kvällen med traktorrace i Stenningen. Jisses vad mycket folk. Jag trodde inte att det var så många som var intresserade av det där. Men det var riktig folkfest. Elliot åkte traktor två gånger och var helt lyrisk. Första gången med Jonas och då fick Jonas köra och bonden satt bredvid. Nästa gång ville Elliot åka med mamma. Vad får man göra jo köra själv. Jag var genomsvett och jättenervös men vi tog oss runt på åkern. Träffade även några kompisar på traktorracet så det var supertrevligt. Elliot var dock lite blyg och inte på sitt bästa humör. Trotsåldern är ju underbar.

Idag har varit en bra dag trots regn och blåst på Öland. Vi åkte hem redan på förmiddagen. Klämde inte min madrass i audin det gick bra. Så nu är den tillbakalämnad och jag ska kolla på en ny i helgen var det tänkt. Har haft så himla ont och det är inget kul alls. Efter IKEA åkte jag alldeles själv in till stan för lite shopping. Jag var väldigt duktig och handlade mkt sådant som stod på listan. Kortare jeans för att gå hemma och dra i, nya löpkläder, ett par chinos och lite annat smått och gott. Var inte alls så velig som jag brukar utan körde racet.

Spanade precis vad sonen gör och han leker lyftkran med min bikiniöverdel. Ja alla sätt är bra utom de dåliga. Kvällen blir nog hyffsat lugn. Känner jag orken så ska jag nog ta en kort löprunda ikväll annars är det mest tvätta och plocka undan som gäller när man varit iväg några dagar.

Ser verkligen fram emot helgen. Imorgon är det krusenstiernska med utomhusteater som står på schemat. Ska bli superkul sen på lördag ska vi på The Ark och Hellström vad annars. Bara roliga saker på schemat. Kanske om vi har tid imorgon ska vi ut i svampskogen också och leta lite av det gula guldet men det får vi se om vi hinner. Mamma och pappa hade hittat en liter bara sådär så det finns där inne i skogen.

/Anne

Inga kommentarer: