28 juli 2011

Regnig dag

Ja hela Sverige verkade få fint väder idag förutom sydöstra delarna. Men det gör väl inget lever fortfarande på solskenet igår. I varje fall så får man lite gjort. Tvättmaskinen har gått oavbrutet sedan igår när vi kom hem. Sista tvätten är klar. Nu är det mkt att vika men en hel del är redan gjort.

Idag hann vi med lite ärenden i stan. Jonas var med Pelle och köpte virke till innertaket i vår carport. Sen köpte vi fiskespö och flytväst till Elliot. Jag och Elliot skulle sedan åka till lite affärer men det tog stop inne på Mairo när Elliot blev skitförbannad när vi skulle gå. Skrek jättehögt och slog sin mamma så det fick bli till att lämna. Sen fick han så dåligt samvete när jag blev arg så när vi satt i bilen så sa han förlåt jag ska vara en snäll pojke nu. Man smälter ju direkt men det känns bra att han ber om ursäkt. Men bara en affär till blev det Maxi och innan dess en sväng förbi MCDonalds. När vi väl kom hem så kom jag på vad vi hade glömt. Vi skulle ju boka klipptid till Elliot så det fick bli på eftermiddagen men vi fick en tid på tisdag så det blir bra för på onsdag ska vi till Rödeby på kalas och då kan man inte vara ovårdad.

Avslutade kvällen med löprunda medan Elliot och Jonas var och fiskade. De hade fått fyra fiskar och Elliot var så glad och stolt. Innan de skulle åka så sa Jonas du kan stanna hemma. Sen sa Elliot: Mamma du kan stanna hemma. Verkar vara en grabbgrej att åka och fiska så det blev löprunda för mig inte milen men väl 9,3 km. Jag skulle bra gärna vilja veta om jag skulle klara tjejmilen.

Kvällens mat blev tacos och nu blir det snart film. Känns som om det är fredag lite. Så himla skönt att man inte ens är halvvägs in i semestern. Imorgon bär det av till stugan igen så då blir det kanske lite dåligt med uppdateringar.

/Anne

Inga kommentarer: