13 juli 2011

På fullt allvar...

Nu kommer ett inlägg. Lite förvånade är ni nog allt ni som fortfarande tar en glans på min lilla blogg.

Skulle ljuga om jag sa att inte mkt har hänt sedan sist med tanke på att det var visst i april som jag bloggade sist. Nåja tiden går fort när man har roligt kan man säga.

Vad har hänt sedan sist jag allvarligt talat kommer jag inte ihåg mer än ett par veckor bakåt så jag tar väl en uppdate på det. Vi har köpt sommarstuga, jippi. Superkul en jättefin sommarstuga norr om Borgholm. Vi har köpt den tillsammans med svärföräldrarna och svägerska med maken. Ja just det svägerskan gifte sig förra helgen. Superfint, supertrevligt, superroligt alltså ett helt fantastiskt bröllop där jag var brudtärna. Hela dagen flöt på och bröllopet var om möjligt lite varmt. Tror att det skiljde 10 grader mellan varvsholmen och Kläckeberga kyrka men det får man ta. Sen festen på Värsnäs var perfekt. Vilket väder, vilken utsikt och vilken mat. Sen dans i många timmar. Höjdpunkten på sommaren.

Men innan dess hann vi med att köpa sommarstuga. Jag jisses det gick fort i svängarna. Vi hade inte en tanke på sommarstuga av en slump hittade svärfar denna och vi åkte och titta. Alla blev fullständigt förälskade i den mysiga lilla "stugbyn", hihi. Ja för vi har faktiskt varsin stuga. Storstugan till svärföräldrarna sen har jag och Jonas en stuga, Jullan och Menne en stuga och så har vi en liten gäststuga också. Superbra.

Nåja nu har nedräkningen börjat för om två dagar börjar jag semestern. Jippi har dock varit ledig mån-ons denna veckan. Men det räknas inte för Jonas har jobbat så det har bara varit jag och Elliot. Men vi har fått en del gjort.

Snart ska jag ge mig ut och springa sista rundan innan Victorialoppet på fredag. Vad har jag gett mig in på. Men det ska bli roligt försöker jag intala mig själv. Jag ska bara ta det lugnt och springa i mitt eget tempo, vem försöker jag lura? Jag kommer springa för fort och sen kommer jag kräkas. Nej det ska jag verkligen inte göra. För jag har laddat så det ska gå bra. Ikväll ska jag köra lite intervall. Låter som jag är värsta träningskunniga löpardrottningen men det är jag verkligen inte. Men jag springer så himla sakta så jag måste köra ett intervall även om det bär mig emot mycket. Maken har förklarat att det är bra att köra lite intervall kanske en gång i veckan, haha. Jag tyckte inte det var så kul att springa intervall ska jag vara ärlig så är det roligare att springa en mil än att springa intervall så jag har väl lyckats springa två intervall-pass. Men idag ska det bli av om jag inte hittar något bättre för mig. Får bli Las Ketchup sång på repeat.

Jag hoppas att jag äntligen har fått lite energi att dra igång min blogg igen. Håll utkik.

//Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

va trevligt att du är tebaks, lite bilder från sommarstugan kan du väl lägga ut?? =) kram annicka