26 januari 2010

Halva arbetsveckan har gått

Gutt kom på att tisdagar är mina onsdagar, hihi. Jo för mitt schema är ju toppen jag är ledig fredagar alltså är min arbetsvecka mån-tors. Lysande. Idag gick det riktigt bra börjar närma mig slutet av årsrapporten. Sen ska det förberedas för den 8 februari. Nästan lite nervös redan för då ska alla förvaltningar har presentation och diskutera. Men det ska nog gå bra att tala framför 100 pers som man aldrig träffat. Tror i alla fall att jag ska hålla i en del av presentationen. Ska jag göra det så får man se det som en utmaning. Vet man bara vad man pratar om så är det lugnt. Då kan det vara 1000 som lyssnar.

Vill bara säga att ni kan alla spana efter mig fredagen den 19 februari. Nu blir ni nyfikna va´? Hoppas dock att jag hamnar lite undanskymd...

Förstår dig Camilla att du är avis för det var riktigt goda kroppkakor. Kroppkakor är nog den godaste husmanskosten ifall jag skulle lista det.

1 Kroppkakor
2 Rotmos och julskinka (godare än fläsklägg och mindre fett)
3 Stekt fläsk med löksås (fast vi gör oftare köttfärsbiffar och löksås och det går lika bra)
4 Kåldolmar m sås och potatis
5 Raggmunk m stekt fläsk

Finns säkert många fler men dessa kom jag på nu.

Nu ska jag passa på att plocka undan lite. Igår var det inte så rolig eftermiddag efter förskolan. För Elliot hade svårt att somna om på eftermiddagen. Nåväl nu sover han så gott vilket känns oerhört skönt för det behöver han. Han vaknade vid halv sex snåret.'

/Anne

2 kommentarer:

Ulle sa...

Va lyxigt att vara ledig en dag i veckan. Jag saknar verkligen mina långhelger med barnen, det var tuffare än jag trodde att jobba heltid. Nåja, vi får väl se hur vi löser det framåt våren.

Ha det gott!

Julia sa...

19 februari?? Jag blir så nyfiken! Berätta, berätta! Kramis från Jullis