24 januari 2010

Kroppkakesöndag

Fy fasen vilken fin mat det var idag. Vi var hos Inger och Lasse och åt riktiga kroppkakor. Jag säger riktiga för det var inte fina vita utan de som är större och gjorda mest på rå potatis.

Helgen kan sammafattas som händelserik. I fredags fick jag lite tråkiga men samtidigt bra besked. Jag fick inte jobbet det hade ju varit kul givetvis men förmodligen svårt att genomföra så man får vara nöjd och se intervjun som en erfarenhet. Det var ju ett heltidsjobb och det känner jag inte att jag hinner med just nu. Elliot är precis på gång att börja på dagis och slipper man lämna full tid nu när han är så liten så är ju det skönast. Nu ska han vara där mån-tors mellan halv åtta till halv två. Det blir nog ganska lagom. Han behöver lite stimulans av andra barn och inte bara hänga med sin mamma och pappa. Fredag kväll var farmor och farfar här och passade Elliot medan jag och Jonas var på bio AVATAR (bättre sent än aldrig) och så åt vi på Mamas och Papas. Det var en riktigt bra film. Den var nästan 3 timmar lång men det märkte man inte för det hände något hela tiden. Maten var som vanligt smaskens. Vi hade Italiensk afton här hemma i onsdags så det fick bli tapas och spansk mat i fredags.

På lördagen han som byggde vårt hus så gick vi genom det som inte är färdigt ännu så nästa vecka ska det fixas. Får väl se om det händer men det är på gång i alla fall. Sen jobbade jag lite på ÄTB körde ett spinningpass. Det är rullande schema på lördagar så det var kul att få röra på sig lite. Mamma och pappa kom och hälsade på. De har ju varit i Thailand nu i två veckor drygt så de var så bruna och fräscha. Mamma och jag bakade lite medan Elliot sov har bakat släta bullar så vi gjorde semlor både igår och idag. Vi gjorde små släta bullar och lite större modeller också. På kvällen var vi bjudna till Ricke och Patricia. Jisses vad god mat som det bjöds på supergott alltihop. Tyvärr blev Patricia dålig så vi begav oss hemåt vid halv tolv men det kändes som lagom. Söndagen vankades det kroppkakor hos Inger och Lasse. Vi städade lite på förmiddagen och sen gick jag och Elliot en runda i det vackra vädret. Det var helt underbart kallt och solen sken för fullt. I kväll lyxade vi till det med räkmackor och sparar våra kroppkakor som vi fick med oss till imorgon.

Nu är det sporten på tv men snart ska vi nog lägga oss i sängen och titta på SVT play. Vi har inte sett på spåret från i fredags ännu.

/Anne

1 kommentar:

Camilla sa...

Åhhh Öländska kroppkakor...
FYYY VAD FUSKIGT!!

//Camilla