05 januari 2010

Lite sjuk...

God fortsättning alla min nära och kära och ev andra vilsna i bloggvärlden!

Idag åkte min käre make till Las Vegas men jag är inte bitter ;-). Han blir borta till söndag så jag och Elliot får klara oss själva. Det blir nog inga problem. Bara lite orolig över snön om det kommer mycket men svärfar skulle hjälpa oss med det sa Jonas. Får hoppas att det inte blir så mycket snö. Nu är vi och hälsar på i bruket. Jag och Elliot åkte direkt efter vi släppt av Jonas vid tåget. Så fixade vi lite ärenden i Växjö sen mötte vi upp mamma och pappa på stan. Men det blev inte så lång stund på stan för jag är genomförkyld och hostar. När vi kom hem åt vi och sen sov jag i två timmar. Var helt utslagen men nu är man lite mer pigg. Jobbigt dock för jag känner att det trycker över bröstet och jag har lite svårt att andas. Hoppas det går om till imorgon för då åker vi hem igen jag och Totten. Sen åker mamma och pappa med Ingemar och Neta till Thailand. Fy fasen det hade inte varit fel alls. Fast vi ska ju åka iväg sen i september får se fram emot det. Då fyller pappa år så då ska vi åka hela familjen. Det blir superkul tror jag.

Har haft en alldeles underbar nyårshelg och så hade vi firande i lördags och söndags eftersom Jonas fyllde 30 år i söndags. Fast man kände lite att efter allt jul och nyårsfirande så kom hans födelsedag lite i skymundan. Får väl hitta en dag att fira lite mer ordentligt när han kommer hem.

Nyår var vi "bara" åtta personer på, till skillnad mot vad det varit ibland med uppåt 15 personer. Det är alltid kul att vara många men det var väldigt skönt att vara så få. Kan lägga lite mer kvalité på festen. God mat fast jag var lite missnöjd med efterrätten men det gjorde nog inget. Alla verkade mätta och glada. Tävlingen blev jättebra. På spåret som vi hade gjort i en powerpointpresentation blev uppskattat. Man blir impad av ens kompisar och hur allmänbildade de är.

Snart blir det kvällsmat för vi försköt dagen lite med att äta lunch vid tre. Men nu börjar man bli riktigt hungrig. Klyftpotatis, ryggbiff och bea en god klassiker.

Sen måste jag ju berätta att vi har köpt bil också. Hämtas på måndag efter Jonas kommer hem från Las Vegas. Återigen har en liten golf hittat vägen till mig. Hade en när jag bodde i Växjö och nu blir den en ny. En grå men det får väl gå det också. En ny Bettan som jag kallade den gamla bilen. Vi klurade på en BMW 318 eller en VW golf och valet föll på golfen. Tror att den håller värdet bättre och så var det billigare i pris också. Det duger till mig och Totten. Ska ha den nu när Elliot ska skolas in på dagis så måste vi ha två bilar för att få ihop allt och det ska bli smidigt. Ska bli så gutt.

/Anne

1 kommentar:

Julia sa...

Förlåt, det är väl snoriga jag som har smittat dig. Jag har ju haft mitt i en dryg vecka nu, envis förkylning det här... Hoppas att du blir piggare snart! Vi får bota det med lite rödvin på lördag annars..! :o)
Stor kram från Jullis