27 januari 2010

Stökhus

Jaha då kom man hem till en övervåning täckt av damm. Målaren har varit här och åtgärdat lite som vi påpekat så då blev det slipdamm över hela golvet. Jippi jag blir så trött. Vi hade ändå sagt till att de skulle stänga dörrar och täcka över osv men tror du det har hänt. Ikväll blir det till att städa. Jonas ska se det först innan det tas bort.

Elliot sover hoppas han sover lite längre så han är pigg till eftermiddagen/kvällen. Han vaknade kvart över fyra idag. Då går man definitivt inte upp. Han låg i sin säng men somnade aldrig om riktigt så vid fem gav jag upp och gjorde en flaska välling sen somnade han efter en stund. Vi fick väcka honom vid sju så det var ju skönt att han fick lite mer sömn. Man får helt enkelt ge det lite tid. Nya sovvanor tar tid att komma in i.

Ulle håller med dig att det är himla lyx att vara ledig en dag i veckan och bara jobba halvtid. Fast ärligt talat jag har nästan samma ersättning som när jag var mammaledig beror ju givetvis på hur mycket man tar ut när man är mammaledig. Men kanske 75 % vore det bästa under en viss tid men det ska ju passa med jobbet och allt också. Bara för att man har rätt att gå ner i tid kanske man inte känner möjlighet till det och här kommer ju det fina i kråksången in också. Varför är det så självklart att det är mamman i huset som ska gå ner i tid? Varför ska inte mamma få dra lite mer sitt strå till stacken och jobba in degen eftersom hon oftast tar en stor del av föräldraledigheten. Bara en tanke. För vår del så är det ju halvtid som jag har fått. Ett vikariat dessutom som jag hoppas blir förlängt men man vet aldrig. Det är ju tråkigt men man får vara glad att man har ett jobb i dessa tider.

Nåja slut på jämställdhetsdebatten för idag...

Jullis är du lite nyfiken tur att någon bryr sig om vad man skriver. Vi ska på Lets Dance den 19 februari. Jonas är överlycklig. Han bara längtar till vi ska dit eller? Jag är lite nervös också för vi ska äta middag före eller efter med dansarna så jag vet inte vad jag ska ha på mig mm. Behöver ev lite hjälp med det Jullis om du har tid mitt i din VFU?

Nu ska jag betala räkningar tänkte jag.

/Anne

4 kommentarer:

Julia sa...

Jag har ju alltid tid för dig så det ordnar vi!
Jag blir minsann lite avundsjuk... Haha, Jonas tycker säkert det är jättekul men han vågar inte erkänna det. Han måste hålla fasaden uppe vet du!
Kramis!

Camilla sa...

Vad kul, ganska cool faktiskt!

Allt klär väl en skönhet.. eller hur?

Kram

Jossan sa...

Kul med let´s dance, hur kommer det sig att ni ska dit? Jag är avundsjuk! =)
Hoppas allt är bra annars o att man får se er snart. Kramar!

Helen sa...

Snart känd från TV alltså! Låter roligt!