15 september 2013

En dag full av möjligheter

Jaha då var det söndag morgon. Elsa och jag är uppe med tuppen helt ofrivilligt. Verkar som om jag delat med mig av min förkylning. För nu är Elsa förkyld och håller även på att få tänder så det var inte aktuellt att somna om idag. Försökte länge men det gick inte. Så nu har vi varit uppe sen sju. Elsa har ätit lite gröt och jag har fått i mig lite kräm.

Har haft en super helt hittills och än är den ju faktiskt inte slut. Fredagen var verkligen en dag när allt gick i ett. Elliot hade tandläkartid vid tio. Det gick jättebra. Väldigt imponerad av tandläkaren. Så pedagogisk och lugn. Därefter åkte vi till stan. Jag kände innan sommaren att vår tvättstuga är så dåligt inredd. Vi har inga utrymmen för bra förvaring och så hänger vi hur mycket jackor som helst och skostället är överfullt. Så i fredags tog vi tag i detta och åkte och spanade hallmöbler. Hur jag ville ha det visste jag inte riktigt. Nåväl vi inledde på MIO men dit åker jag nog aldrig mer. Vilken fruktansvärd dålig service och när vi skulle gå då kunde hon tänka sig att hjälpa mig med lite inspiration. Fortsätter de så kommer nog inte den möbelaffären finnas kvar i Kalmar så länge. Vi åkte till IKEA för det var dags för lunch och spanade lite där. Rekade en väldigt bra skohylla. Därefter tog vi en vända på Hansa innan vi åkte bort till Electra och hälsa på. Det var länge sedan Elsa, jag och Elliot hälsade på där och att köra truck på lagret är alltid kul tycker Elliot. Medan Elliot stannade där åkte jag och Elsa till Severins. Där kan man snacka service. Väldigt engagerad och hjälpsam personal som gav många tips på hur jag kunde göra. Kvällen avslutades med myskväll och åt så jäkla gott om du frågar mig. Ceasarsallad med oxfilé.

Igår var det Jonas tur att spela på travet så han var upptagen stor del av lördagen. Jag lämnade storbusen hemma och så åkte jag och Elsa på shoppingrunda. Nu var hallen i stort sett färdigplanerad och möbler skulle inhandlas. Vi var på Severins. Tror det tog en kvart att handla och få alla grejor. Dessutom fick jag hjälp att lasta in allt i bilen. Perfekt. Vidare till IKEA och köpa skoskåpet. Elsa i bilstolen och vi fick med oss även den hem. Avslutade med en vända i mina affärer i Hansa. Det blev en tunnare dunjacka och två toppar på MQ. Bra shoppat vill jag lova. Väl hemma monterade jag skoskåpet det blev jättebra. Köpte en sittbänk med förvaring också men den var färdigmonterad perfekt. Nu är det bara lite kvar och så ska vi köpa några krokar så är hallen som ny. Perfekt.

På kvällen var vi bjudna till Ricke och Patricia. Alltid trevligt att träffas. Elliot såg man knappt på hela kvällen. Han, Ida och Isac lekte för fullt. Tanken var att vi skulle sova över men Elsas förkylning gjorde att vi kände det var bättre att åka hem så det blev taxi. Först blev Elliot lite ledsen över att inte få sova över sen blev han glad när han fick åka taxi. Det hör ju inte till vanligheterna för den lille busen.

Idag skulle vi åka till simhallen. Dessvärre är ju busan förkyld och så hade äventyrsbadet drabbats av någon översvämning. Får se vad vi hittar på.

/Anne

Inga kommentarer: