08 september 2013

Förkylningen från h-vetet

Ja det var visst ett tag sedan man satt här och skrev. Mycket har hänt. En hel sommar har passerat. En helt fantastisk sommar. Med underbart väder och mycket sol och bad. Av de veckor som vi var lediga tillbringades de flesta i sommarstugan. Avslutade semestern med en vecka på Mallis också det var lyxigt och så skönt.

Men även om semestern och sommaren är skön så kan jag gilla när hösten kommer och det blir mörkt på kvällarna. Man får kura ihop sig i soffan och hyra någon bra film. Vardagen har sin charm också. Skönt med lite rutiner och stora bus får gå sina 15 timmar i veckan på förskolan. Ordningen är återställd.

Insåg idag att det är exakt en månad till vår store bus fyller fem år. Jisses vad de fem åren har sprungit iväg känner jag. Sedan är det två månader till jag, mamma, Jossan, Neta, Magda och Erika ska dra till London. Fasen vad kul det ska bli. Har en bra höst framför mig med föräldraledigt. Får se om jag ska jobba lite jag har erbjudit mig om det kör ihop sig. Har inte hört något ännu ;-)

Vad har mer hänt i sommar. Jodå mitt första mål när det gäller löpningen och även vikten nåddes. Så jäkla nöjd. Sprang milen igen och det var lääänge sedan. Sedan dess har jag dock ramlat på strandpromenaden på en morgonlöptur på Mallis och slog upp knät så det blev vila. Sen har jag förkylningen från h-vetet som aldrig vill släppa. Började förra helgen med halsont och sen blev det hosta och förkylning på det. Det vill liksom inte ge med sig. Börjar bli måttligt trött på detta. Missade gympan denna söndagen också. Jag som har längtat efter step up. Har inte gått sedan förra våren. Men det är bara att ta nya tag och vänta ut förkylningen.

Helgen har varit bra. Den går så snabbt bara som vanligt. I fredags spelade maken golftävling med jobbet och stora bus sov hos farmor och farfar. Väldigt tomt utan honom. Jonas kom hem senare och det blev hamburgare från MAX. Fasen det är fint. Igår var vi hos grannarna på den traditionella kräftskivan. Ja det får vi väl säga att den är. Väldigt trevligt men man är lite seg idag.

Nu blir det till att kolla på Kalle Moreus en stund innan läggdags. Tack och lov att man kan pausa program. Jag kan aldrig bli färdig till att börja se något vid åtta. Alltid är det något som ska göras. Hihi idag var det visst att blogga en stund.¨

Ha en bra vecka!

/Anne

Inga kommentarer: