23 september 2013

Händelserik helg

Vilken fin septemberhelg det blev. I fredags begav vi oss till Torpsbruk. Lillan var fortfarande inte helt pigg men febern var borta. Vi mötte mamma i Växjö och handlade lite födelsedagspresent till Elliot. Han fick vara med och prova så det blev rätt. Sen blev det en snabb tur till Grand Samarkand för lunch. Mötte min kusin Ingela där det var trevligt.

På fredageftermiddagen kom Jonas från Stockholm till Torpsbruk och så åkte hela gänget utom jag och Elsa för att lägga ut kräftburar. Elliot hade verkligen sett fram emot att fiska kräftor. Jag och Elsa gick en runda och sen fixade vi mat till de kom hem. Brossan och Åsa kom också förbi och visade sin nya bil och åt lite. Trevligt men det blev tidigt läggdags för klockan var ställd på 05:00 lördag morgon. Inte ofta man stiger upp så tidigt.

Lördagens kräftfiske gav verkligen resultat 152 kräftor och säkert ett 80-tal som slängdes i trodde Jonas. Mamma var hemma med Elsa så det var jag, pappa, Elliot och Jonas som tog upp burarna. Jag fick den stora äran att ta ut maet (rutten fisk i en gul plastlåda som ligger i burarna). Inte mitt bästa men med plasthandskar och en kniv så löste det sig. Väl hemma så vilade jag lite medan mamma och Jonas kokte kräftor. Sjukt trött.

Lördagkvällen avslutades med en egen kräftskiva när vi kom hem. Jonas hade gjort jättefina kräfthattar och vi gjorde en paj och åt till. Det var väldigt gott. Sen blev det golf för hela slanten med Elliot som expertkommentator, så rolig att lyssna på.

Igår städade jag lite medan Elsa sov. Jonas och Elliot åkte in till stan och åkte skridskor på allmänhetens åkning. Det var kul tyckte Elliot. Eftermiddagen ägnade vi åt att skriva inbjudningskort till Elliots kalas och cykla runt och lämna. Kvällen blev sen innebandy för Jonas och sedan skiftbyte i gympasalen för min step up. Lite mat och sen Stensson och golf för hela slanten. Jag halvsomnade lite mitt i rundan men var vaken sista hålen. Så jäkla spännande.

Idag blir det lekkompisbesök till Elliot och lite fika. Eftermiddagen är inget planerat får se vad som vi tar oss för.

/Anne

Inga kommentarer: