16 september 2013

Hösten är här

Ja nu kan man nog säga att hösten är här. Jag är inte ledsen jag gillar hösten också. Så fint när träden skiftar färg. En helt annan luft och idag dessutom lite regn.

Igår åkte Elliot och Jonas in till stan och inhandlade gummistövlar och inomhusgympaskor. Så roligt de har flyttat gympan på förskolan till tisdagar så nu kan även 15 h barnen vara med. Sen tog vi en tur ut i skogen. Hittade lite trattkantareller men Elliot hade inte det bästa tålamodet så det blev ingen lång stund. Vi får åka tillbaka för det var verkligen en lovande svampskog. På kvällen var det äntligen dags för mig att gå på step up passet i Trekanten. Nu har jag bara lite efterhängsen förkylning kvar och det bortsåg jag helt ifrån, hihi. Det var verkligen hur kul som helst. Som jag har längtat. Tacksam att man joggat en del i sommar för det gick bra. Trött men jättekul.

Nu på förmiddagen skulle några kompisar komma och leka men eftersom Elsa är sjuk och de har en liten liten kille på bara 8 veckor så sköt vi det till på fredag. Vill ju verkligen inte smitta en så liten bebis. Men jag hann byta gardiner medan Elsa sov och Elliot lekte. Perfekt. Börjar få lite ordning på torpet. Nu är det gästrummet som är nästa steg att få ordning på. Det har blivit lite av ett rum för de saker man inte vet var vi ska göra av. Elsas kläder bland annat. Ska lägga ihop en del som en kompis kanske vill köpa. Nu är det dags att ta tag i det.

Hoppas på en bra vecka och att Elsas förkylning försvinner.

/Anne

Inga kommentarer: