14 oktober 2013

En blöt helg...

När vi hämtat mamma vid tåget i fredags så begav vi oss till simhallen i Nybro. Den är väldigt bra tycker jag. Särskilt för små barn. Sen är det varmare där känns det som. Elsa var lite tveksam först men gillade det till slut. Elliot var som en fisk. Så söt men han ville inte träna på att flyta utan han skulle leka. Det var kul vi gjorde en hinderbana med madrasser och snablar. Kul var det.

På lördagen åkte jag till Stockholm på förmiddagen och lämnade barnen med mamma. Kändes väldigt konstigt att vara helt själv på väg till storstan. Dock höll det på att gå illa. På flygplatsen parkerade jag bilen längst ned. Tänkte att det är nog bäst eftersom den är inhägnad och jag hade Jonas bil. Nåväl i automaten glömmer jag mitt kort. Som tur är så tänker jag att jag vill köpa en tidning och läsa på planet. Jag hade kontanter men tänkte att jag sparar dem kan vara bra att ha. Börjar leta efter visakortet. Men hittar det inte. Inser att jag kan ha glömt det i p-automaten. Hon i butiken är snäll och låter mig lämna min väska där så jag springer ner och mycket riktigt. I automaten sitter mitt kort. Hmm kul att hamna på Bromma utan att kunna ta sig vidare. Hade kanske pengar som räckte till flygbussen men ändå.

Nåväl väl i Stockholm strosar vi runt lite och kollar. Vi var i hötorgshallen och köpte lunch. Fantastiskt gott libanesiskt. Sen blev det en vända i lite affärer. Innan vi drar oss tillbaka till hotellet. Vi skulle äta redan vi fem. Mötte upp ett kompispar och så bar det av. Det var en av de roligaste kvällarna ute på lääänge. Fasen vad kul när man inte har några förväntningar och inget planerat. Vi tog kvällen som den var helt enkelt. Kanske kunde ha varit lite mer försiktig med spriten, hihi men det är lätt att vara efterklok. Så jäkla kul som det var fick det vara värt det. Åt inget förrän på Arlanda vid ett-tiden.

Söndagen var lugn vi kom hem på eftermiddagen. Mys med barnen och Jonas var på innebandyn en runda. Borta bra men hemma bäst kan man lugnt säga.

Idag har Elliot fotograferats med förskolan. Ska bli spännande att se hur bilderna blev.

Eftermiddagen var intressant. Jag tänkte att vi måste ta oss ut så mitt förslag blev en runda runt Källstorp och sen förbi någon lekplats. Togs emot lagom bra av Elliot men han hängde på. Halvvägs på rundan börjar han bli ledsen och arg. Ville inte cykla mer och saknade sin pappa. Misstänker att han helt enkelt ville hem. Nåja vi var halvvägs så jag förklarade det så vi fortsatte. Elliot på cykel och jag gick med Elsa i vagnen. Hmm givetvis händer det som inte får hända. Elliot cyklar ner i diket och blir jätteledsen. Det var inget djupt dike men det klart det gör ju ont att cykla omkull. Då vill han inte cykla längre och vi är vid avfarten till Ved. Hmm jag men då får du gå. Det gör jag säger Elliot tvärsäker. Jag ställer cykeln en bit in från vägen och hoppas att den står kvar när vi kommer med bilen sen. Elliot går sen hela vägen hem med mig. Gissar att det är 2 km. Jätteduktig verkligen. Som tur är var cykeln kvar sen när vi åkte tillbaka för att hämta den. Inte den roligaste rundan men det gick ju bra till slut. Lekplatsen blev det inte med så det får vi ta en annan dag.

/Anne

Inga kommentarer: