22 oktober 2013

Simskoledag

Idag började dagen på samma sätt som både söndag och måndag. Mörk och regn. Tråkhöstväder. Igår kväll var jag ändå väldigt nöjd för lagom till att Jonas kom hem slutade det regna och jag gav mig ut på en liten löprunda. Kunde springa runt Källstorp innan det blev mörkt och sprang även genom skogen vid gamla badhuset (numera rivna badhuset) men då var det lite halvskumt. Drygt 7 km och det kändes bra. Men det är nog inte många dagar kvar innan det är mörkt när Jonas kommer hem.

Tisdagar är detsamma som simskoledag. Det är den dagen i veckan som jag reflekterar. Man sitter och kollar på när de simmar och stannar upp i tillvaron. Vilket jag tycker är väldigt skönt. Lite konstigt dock för varje gång tänker jag har det gått en vecka till ;-) Nåja vilken duktig liten kille vi har. Alla i gruppen är duktiga vill jag säga. Så himla kul alla föräldrar är verkligen glada för varandras barns framsteg. Mycket träning på att flyta har det varit både på rygg och mage. Det är svårt märker man. Idag var det även genomgång av bentag.

I helgen testade jag nya glöggen Blossa -13. Jag testar deras glögg varje år och har varit lite besviken de senaste åren. Blossa -05 var den som jag verkligen gillade med hjortron och armanac. Årets glögg var väldigt god. Det bör dock tilläggas att jag inte dricker den varm utan kall med en isbit. Ska testa den varm också tror jag.

Imorgon blir det fika med föräldragruppen hos mig. Ska bli trevligt.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Så duktig du är Anne, imponerande att orka springa så sent o när det är ruggigt! Era barn är verkligen fantastiska!
farmor Inger