30 oktober 2013

Halva veckan gått...

Det är bara att konstatera att veckorna springer iväg. Vilken fin storm som drog förbi i måndagskväll och natt. I helgen fixade vi med låstet till vår brevlåda som varit trasigt en tid. Vi var på Bauhaus i söndags och var helt inställda på att vi måste köpa en ny postlåda när Jonas hittade lås så vi tänkte vi testar. Japp väl hemma så funkade låset perfekt. Vi ska bara gjuta fast fundament så att brevlådan är på plats. Hmm sen kom stormen Simone och välte vår brevlåda så nu är den sönder. Vilken tur att vi köpte nytt lås och Jonas la ner tid på att laga. Ingen tur där inte. Nåväl det får bli till att köpa en ny brevlåda.

Elsa är fortfarande lite krasslig och stormnatten sov jag inte mycket. Vaknade av vinden som ven och Elsa som var ledsen och hostig. Tur dock att Jonas var ledig igår så jag kunde få lite sovmorgon. Det behövde jag. Nåväl mysigt att vara lediga alla. Vi gick till biblioteket och lånade lite böcker. Dinosaurieböcker givetvis och så en väldigt intressant bok om Star Wars. Jippi den fick jag läsa igår som godnattsaga. Informationsbok om Star Wars tredje film, hmm. Elliot tycker den är jätteintressant. Jag lånade en bok om julmat och en annan kokbok. Julen närmar sig med stormsteg ;-)

Idag var tanken att åka till Nybro men vi får nog vänta med det. Tänkte testa lekplatsen vid simhallen. Elliot säger varje gång vi går ut från simhallen att han vill leka där men det är aldrig rätt tid. Man ska hem och äta och är ganska mör efter simhallenbesöket. Dessvärre har Elsa somnat helt fel tider idag så vi får nog ta det på måndag istället. Får bege oss till någon lekplats här i Trekanten istället.

Ikväll blir det en tur till Trekantenskolans matsal för det är möte med kommunen där om Trekanten och framtiden. Tyckte jag lät som viktigt får se om jag eller Jonas går. Hoppas många Trekantenbor dyker upp.

/Anne

Inga kommentarer: