28 oktober 2013

Håll i hatten...

Ja det blåser verkligen idag. Hoppas att stormen lugnar ner sig och att vi inte får en ny Gudrun. Med den i baktanke så tror jag många har förberett sig väl hemma. Man tar det lite mer på allvar nu ett oväder med stormstyrkor. Tror till och med att på västkusten att det kunde vara i närheten av orkanstyrka. Usch vädrets makter rår man inte på. Hade tid hos frisören för lite putsning men de ringde faktiskt och ställde in pga vädret. Det kändes bra för jag var inte helt nöjd med att köra in till stan. Ska dit imorgon istället så jag behöver ju inte vänta.

Nåja måndag och som vanligt springer helgen iväg. Men det känns som om veckorna gör samma sak. Snart är vår lilla tjej 9 månader. I helgen träffade vi en liten kille som är 4 månader. Känns som om det var evigheter sedan Elsa var så liten. Vad man glömmer fort. Nu är det ju full rulle på den lilla tjejen. Inte stilla en sekund men idag är det lite synd om henne för hon har blivit lite förkyld och jag tycker det blir värre och värre. Hoppas på snabb övergång på den.

Trevlig helg hade vi. I fredags var vi hos några kompisar och lördag kvällen var obokad. Så skönt. Bara vara hemma och ta det lugnt. Var inne i stan på dagen och fixade lite ärenden. Vi passade på att besöka matmarknaden på Stortorget också men vi var inte ensamma. Väl mycket folk för att gå runt med barnvagn och Elliot. Mötte några kompisar och helt spontant tog vi lunch på Harrys. Mycket trevligt. Visste inte att Harrys hade lunch på helgerna men det var gott.

Nu är det höstlov för vår stora bus. Första dagen blev det en tur till öppna förskolan för fotografering. Vi hade ganska sen tid och ännu senare blev det så Elsa hann bli väldigt trött. Det gick sådär kan jag väl säga. Vi får se finns en möjlighet att ta kort på onsdag i Ljungbyholm. Men jag är inte säker på om jag orkar med det. En del inbokat denna vecka imorgon ska Jonas vara ledig får se vad vi hittar på. På torsdag blir det sagomuseum i Ljungby med mamma. Får se är vädret fint ska jag nog föreslå en tur till Strandbjörket på fredag innan Jonas kommer med tåget till Växjö.

/Anne


Inga kommentarer: