20 oktober 2013

Ruggig söndag

Idag var det verkligen inget vidare väder. Småregn och blåst. Känns som om det är kväll redan vid fem.

Denna helgen gick som vanligt fort. Men kan ändå känna att vi hunnit med mycket. Haft en skön helg helt enkelt. I fredags gick Jonas tidigare och vi åkte till simhallen i Nybro. Elsa gillar det mer och mer men det tar lite tid innan hon är övertygad. Men det är mycket att ta in och titta på så det kan man förstå. Elliot var så duktig och simmade några meter. Bentagen är väl lite si och så men armtagen är jättefina. Han är så duktig. Innan vi åkte hem skulle jag bara förbi ICA Kvantum en vända för lite att kompletteringshandla lite. Vi blev så sugna på ceasarsallad när vi var och simmade vilket inte var planen. Nåväl det tar väl inte så lång tid. Trodde jag. Det tog väl ca 15 min att springa genom affären och ta det man skulle ha men väl i kassan tog det 25 minuter. Fasen man är lite otålig när man vet att Jonas och barnen bara vill hem. Särskilt när dröjesmålet berodde på en kupong värd 9 kr som inte gick in i kassan. När väl den kunden var klar så stängdes givetvis kortterminalen av och även rullbanden. Hmm det tog sin lilla tid. Att man alltid ska välja fel kassa. Min vanliga tur.

I går var det kalasdags. Sista kalaset för busen. Jonas syster med familj var sjuka när vi firade Elliot så det blev till att fira med dem igår. På dagen gick jag och Elsa runt Källstorp underbart väder och så förberedde vi lite inför eftermiddagen. Trevlig eftermiddag/kväll blev det.

Idag vaknade Elsa vid fem. Ville inte somna om. I går morgon sov vi alla till kvart i åtta. Idag som sagt gav jag upp vid halv sju och vi gick ner. Trodde verkligen att hon hade somnat om men icke. Nåväl man kan inte få sovmorgon varje dag helt enkelt. Men man blir lite ur spåren när man planerat dagen. Vi kom i varje fall iväg till stan så Elliot och Jonas hann åka lite skridskor på allmänhetens åkning. Sen var vi bjuda på lunch till svärföräldrarna trevlig som vanligt.

Nu är Jonas på innebandyn. Jag känner viss ångest inför gympan. Har haft ganska ont i höften ett par dagar och idag känner jag inget. Det får bli till att vila så man kan springa några rundor i veckan istället. Alla veckors träning blir inte som man tänkt sig men två rundor har det blivit denna veckan. Nya tag nästa vecka. Förhoppningsvis så slipper jag min onda höft.

Ikväll blir det köttfrossa här på Vallentins väg. Cole slaw färdig i kylen och i ugnen ett långkok på karré med ben. Pulled pork är så fantastiskt gott.

/Anne

Inga kommentarer: