28 september 2009

Helgen gick jättefort

Som vanligt gick helgen jättefort. Jonas var ju i Stockholm tors-fre så han kom hem ganska sent i fredags. Mamma och pappa kom på eftermiddagen så jag hade lite sällskap då. Vi hade tänkt passa på och gå på bio och ut och äta men det var inga filmer som intresserade mig och så kom Jonas hem så sent. Får bli en annan helg. Lördagen vigdes åt skördefesten. Det var verkligen skoj. Ingemar och Agneta kom på förmiddagen. Jonas skjutsades till golfbanan så han missade skördefesten men var nog inte så ledsen för det. Jullan hämtade vi upp på vägen så det var många som åkte mot slottruinen mm. Jag kan säga att vi var inte ensamma, hihi. Men trevlig var det och lite shopping blev det. Äntligen köpte jag den vita fyren i Borgholm som jag spanat på två gången tidigare. Ska ha den i vårt sovrum.

Lördag kväll blev det grillning men vi åt inomhus. Det är ack så kallt nu verkligen höstväder men jag gillar det för luften är så frisk. Elliot hade lite svårt att sova var väl lite väl mycket intryck på dagen med alla djur och människor. Men inatt sov han från sju till halv sju på morgonen det var skönt eftersom jag skulle upp och vidare till jobbet en liten runda och sen ortopedläkaren. Fick bra besked om min rygg i alla fall. Det är inget farligt att börja träna ska höra av mig om det blir värre eller om det börjar stråla ner i benen.

När jag kom hem åkte Jonas till jobbet och Elliot fick lite mellanmål. Hans bästa en banan. Han är tokig i bananer men det är ju bra för de mättar lite också. Han är egentligen tokig i allt ett litet matvrak men han behöver det när han studsar omkring och upptäcker nya saker. Han är otrolig han har sina rundor han går och checkar av sen tar han lite span på hantverkarna som är utanför och bygger carport och förråd och så vandrar han vidare den lille mannen.

När Elliot sov så passade jag på att göra ett nytt spinningpass till kvällen. Jisses vad man är effektiv när man väl sätter den sidan till. Normalt tar det ca 8 timmar att sätta ihop ett program men jag gjorde det på 2 timmar. Så gutt och bra var det också tyckte jag i alla fall. Alla kunderna såg nöjda ut. Känns bra att komma igång med lite riktig träning igen det är ju skönt att gå också men det är bättre att röra på sig lite mer. Imorgon ska jag försöka komma iväg till gympan. Är väl inte riktigt min grej men vad gör man inte för att få lite motion måste ge det en chans i alla fall.

Ska jag nog spana lite på premier league matchen som går nu andra halvlek tror det var West Ham kan ju vara intressant. Måste ju träna inför min framtida karriär som expertkommentator hoppas jag blir upptäckt snart ;-) Godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: