23 september 2009

Och vi har fast telefoni...

Ja idag var det en gubbe här och fixade ihop sladdarna så nu har vi fast telefoni i huset vilket innebär att vi snart ganska snart även har bredband så då kan jag slänga den här skitdongeln långt åt skogen. Nej det kan jag ju inte för Jonas har den när han reser men bildligt talat alltså. Det känns bra att man har fått tillbaka den vanliga telefonen visst man kan nås på mobilen men det blir lite dyrt i längden märker man.

För dig min kära kusin som missat så har jag snart inget jobb längre slutar sista oktober men inget att gråta över. Omorganisation så jag är mer än glad att slippa göra bokslutet för 2009 gutt gutt gutt. Det är ju kul med bokslut men ganska svårt när man inte själv har gjort det löpande. Jag är hemma ett tag sen får vi se när jag ska börja söka jobb igen. Man får väl säga att Kommunal till viss del var en generös arbetsgivare till utvalda när det väl kom till kritan. Kan dock inte berömma dem när det gäller omorganisationen och hur den hanterades där är de nog sämre än de flesta arbetsgivare skulle jag tippa på. Känns lite som vi testar och ser hur det ska gå.

Ryggen känns något bättre nu i alla fall. Känner av den lite så det får bli lite antiinflammatoriska grejor och alvedon innan läggdags tror jag. På måndag blir det läkarbesök hoppas han kan ge något bra svar till min värk.

Imorgon ska Jonas iväg så jag och Totten får klara oss ensamma. Han skulle hälsa på lite olika kunder och så blir det golf på fredag på bro-hof golfbana. Nära min faster kan man säga. Har tipsat Jonas om att han kan rekommendera mig till ett jobb om det finns något ledigt som sportkommentator i Canal+ har ju fällt åtskilliga knivskarpa analyser på senaste tiden måste jag säga. Främst då i samband med fotboll men vad fasen jag kan tänka mig det mesta curling, simhopp you name it ;-)

Idag har vi shoppat lite på stan och så har vi varit och hälsat på lite på jobbet. Vi handlade lite till tvättstugan fått lite panik eftersom jag inte fixat gardin dit ännu men nu är det ombonat även där. Känner mig nöjd fick en jättebra idé när jag var på village. Köpte en löpare och fäste med ringar i gardinstången. Behövde inte sy ett stygn passar mig eftersom symaskinen står i Lasse och Inger garage tills övervåningen är klar.

Längtar till helgen för då kommer mamma och pappa och hälsar på redan fredag kväll och så ska de passa Totten på fredag så ska jag och Jonas ut och äta och ev bio. Sen på lördag kommer mina gudföräldrar tillika morbror och moster och hälsar på nice. Så ska vi till skördefesten och på kvällen blir det fint käk. På söndag ska vi ut i svampskogen så alla ni som har tänkt leta svamp i Kalmar trakterna ge fasen i det!!! hihi...

Tack för mig hej

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns ingen jag hellre skulle vilja höra på sporten än du !!!!
janet finns både 13 o 14 på engelsk pocket =) Kram Annicka