22 september 2009

Redan tisdag...

Idag har vi bra uppkoppling igen på internet det har varit lite si och så. Har inte ens kunnat kolla mailen lite snabbt för det har varit urusel uppkoppling. Men snart blir det bättre. Det tog bara 2-3 månader för Telia och deras samarbetspartners att komma hit. Tur att det finns mobiler säger jag bara fast internet-uppkopplingen har verkligen gjort en bedrövlig ibland. Imorgon kommer de och drar kablar i alla fall. Sen tar det väl ett tag innan Telia kan koppla på en ska ringa dem i eftermiddag tänkte jag.

Denna helgen gick så himla fort säger jag bara. På fredagkvällen har vi myskväll sen på lördagen åkte jag med jobbakompisarna till Varbarg kurort. Vilket underbart ställe måste jag säga. Det är nog ännu bättre på sommaren eftersom havet är så nära nu kändes det inte så lockande att bada. Men jag fick två behandlingar och så sova på hotell det var gutt. Kul att träffas alla jobbarkompisarna också för nu är det ju inte lång tid kvar sen slutar jag där. Vi hade gått kurs via handels och fått stipendie att använda till gemensam aktivitet så då blev det Varberg Kurort. 3 500 kr är lite tveksam dock om det var värt så mycket pengar men nu hade vi ju studerat ihop pengarna så det var ju jättebra. Bra att kunna gå utbildning på fritiden och få en så fin kickback.

Igår gick dagen superfort. Jag och Elliot hade i och för sig jättelång sovmorgon vilket var skönt sen var vi på lekplatsen. Elliot är så rolig han vill hålla handen och att man ska följa med honom överallt på lekplatsen. Så söt så vill helst sitta i sanden på grusgångarna och göra mönster med händerna. När det finns klätterställning, gunghäst och gungor. Nåja man har ju olika önskemål. På eftermiddagen gick vi runt Källstorp. Tänkte att Elliot kunde få se lite kossor och sånt. Men han somnade han kunde inte hålla sig vaken vilket jag tyckte var lite märkligt med tanke på att han sov 2,5 timme på förmiddagen. Det var väl en farfyllt helg med pappa som satte sina spår. På kvällen kom ett trädgårdföretag som ska ge oss offert på trädgårdarbete marktegel ev asfalt på uppfarten, rullat gräs och en mur på framsidan. Får se hur dyrt det blir men det bådar inte gott. Vi får väl se får väga för och nackdelar. Fördelen är att man har en trädgård redan nästa sommar vilket man verkligen saknar när man bor i en sophög känns det som. Ikväll kommer några andra som ska lämna offert också. Får se hur det går.

Idag har vi varit lite mer hurtiga på förmiddagen. Jag och Elliot gick en runda vid nio efter vi ätit frukost. Elliot somnade och sov en bra stund när vi kommit hem. Tänkte cykla till Smedby och öppna förskolan på eftermiddagen men det regnar så det ställer vi helt enkelt in. Inget kul att cykla när det regnar. Får bli inomhusbus istället. Elliot är så rolig så fort man sätter på Michael Jackson på cd så dansar han. Har dansar så han går omkull ibland för han blir så glad. Kul att se kan jag säga.

Nu får jag nog slita mig från datorn och busa lite med lillemannen.

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Hej Anne! Hoppas att din rygg är bra nu när det är full fart på lillkillen. Ska du sluta på jobbet? Har du fått något nytt eller vad har du på gång? Jag har jobbat två dagar på nya jobbet och det känns bra, helt annat än det jag är van vid. Ha det gott, kram Ulle