15 september 2009

Skitrygg...

I natt hade jag jätteont i ryggen igen så nu är man tillbaka och knaprar tabletter. Men jag kände att det får vara nog nu ska det fram vad det nu verkligen är för något. Så jag har fått tid nästa vecka till en ortopedläkare. Nu utnyttjar jag sjukvården men det är verkligen inget kul att ha ont och inte heller att äta massa värktabletter och anti-inflamatoriska preparat.

Måste berätta om helgen. Själv tycker jag att det var en lyckad 30 årsfest och tack till alla som hjälpte till brossan och Åsa, Jullan och Menne och Inger och Lasse och Frida och Markus. Det började med en tipspromenad förbi vårt nya hus. Smart att ha drickapaus där och möjlighet att kika runt lite i nya huset. Dock bara bottenvåningen eftersom övervåningen inte är klar ännu. Sen var det dags för lite mat. Hade kall buffé vilket var väldigt smidigt men ack så fel vi räknade med maten. Nåja det skickades med lite matlådor med Peter och Åsa och så hjälpte ju Inger och Lasse till lite också. Fast det är bättre att det är mycket över än att det tar slut. Apropå mycket över så tycker jag faktiskt att vissa verkar har "spottat i glaset" hihi. Jisses vad mycket öl vi fick släpa hem. Men där tror jag i och för sig att Jonas räknat lite för mycket. Men det blev bara en vinbox över så det var ju bra räknat. Men mycket sprit får vi väl ha till nyår det brukar ju vara vi som anordnar den. Efter maten var det melodikryss där jag tror att brossan och Pelle engagerade sig mest i. Det var Steve och Christoffer från Jonas jobb som stod för musiken och det var lyckat tyckte nog de flesta. Känns skönt att ha det överstökat för man är ju lite orolig inför festen att allt ska klaffa och att alla ska ha trevligt och så.

Igår var en ganska lugn dag hade ont i ryggen så det blev inte så mycket gjort. På eftermiddagen såg jag ingen utväg utan tog några tabletter och då kändes det mycket bättre. I dag har det varit bättre tack vare medicin så vi har varit på öppna förskolan på eftermiddagen. Det var så kul att Tessan skickade sms att hon och sonen skulle dit. Det var så länge sedan vi träffades alltid kul att träffa henne. Sen var grannen på öppna förskolan också hon är väldigt trevlig. När vi skulle cykla hem var Elliot så trött så han knappt orkade stå på benen stackarn. Försöker ändra så han bara sover en gång på dagen och det har blivit på förmiddagen så nu är det lite lång tid som han får hålla sig vaken men det går hyfsat tycker jag. Han somnade när vi cyklade hem men det gjorde väl inget. Ska försöka skjuta sovtiden till eftermiddagen får se hur det går.

Nu är det snart läggdags för jag är supertrött känner jag. Har ont i kroppen. Min älskling har kört hem vår gästsäng så jag ska sova i den inatt får se om det hjälper mot ryggen, jag hoppas det. Dessvärre så har Jonas också börjat få ont så vi får väl sova i den varannan vecka till övervåningen är klar och då kommer våra nya sängar jippi!!!

/Anne

2 kommentarer:

Frida sa...

Tack för en superkul fest. Vi var ju lite sena men vi hade kul ändå =)
Hoppas din rygg blir bättre snart...

Kram Frida

Julia sa...

Festen var verkligen jättekul, ni kan det där med festfixande! :o) Hoppas att de reder ut vad det är som gör så ont i ryggen, du måste ju bli bättre snart. Stor kram!