12 oktober 2009

En helg full med aktivitet

Ja det har varit fullt upp denna helgen kan man lugnt säga. Fredagen visade sig bara vara en mjukstart, hihi. Men ack så trevligt det blev. Det hela började med lördag förmiddag med bullbak och förberedelser till kalaset. Brossan och Åsa skulle komma lite tidigare för att de skulle hem tidigt och mamma och pappa kom också tidigt och hjälpte till. Mamma hjälpte till med att baka bullar och Jonas fixade lunch till alla. Så allt flöt på bra måste jag säga. Vid tre kom farmor och farfar och Jonas morbror Rolle och Maggan. Sen blev det fika. Jullan jobbade så de kom lite senare. Elliot var i sitt esse och sprang runt och busade med alla och lekte med alla sina presenter. Han fick mycket presenter och bland annat ett kök, en overall, bok med ljud, vanlig bok, Totte-bok, kläder. Nu är det leksaker i hela huset och jag plockar undan och han plockar fram. Men det är väl så det ska vara.

På kvällen hjälptes vi åt och gjorde pizza vi hade ju förberett en hel del så det var degen som skulle göras och allt läggas ihop. Det blev finfint. Tyvärr slutade ju inte kvällen som man hade velat pga att Sverige förlorade mot Danmark det var synd nu blir det inget VM men vi hade trevlig ändå.

Söndagen ägnades åt barnkalas. Mamma och pappa var ju kvar så de tog hand om Elliot på morgonen så vi fick sovmorgon det var välbehövligt kan jag säga. Sen var det bara att förbereda till nästa kalas. Lägga ihop tårta och duka och greja. Det blev ett lyckat kalas tycker jag med både barn och vuxna. Elicia skulle krama Elliot innan de gick men det gick inte för Elliot smet iväg. Hon är för söt. Alvar har jag inte sett på jättelänge och han hade blivit en så stor pojk skiljer ju 5 månader mellan dem. Så himla söt och han kunde hoppa det var hans grej. Så rolig han är. Ida låg på golvet och det dröjer inte länge innan hon vänder på sig och snart är hon 5 månader jisses tiden går fort. Isac hade sina actionfigurer med sig och så tyckte han nog lite om Elliots leksaker också fast han är 3,5 år.

Det var en del att plocka undan igår men vi orkade inte städa allt. Jag fixade med tvätten igår kväll så idag blev det städning istället. Dammsuga av och så. Kan ju säga att det var en hel del smulor på golvet men det är nog inte så konstigt. Det är både skönt och lite vemodigt att alla kalas är slut för man känner att tiden har gått alldeles för fort.

I dag har jag också fått iväg en ansökan till ett jobb. Hoppas jag får komma på intervju och får jobbet för det verkar väldigt intressant men men vi får väl se. Har hittat lite fler jobb som jag tänkte söka. Man får inte ge upp och det är ju faktiskt ingen jättebrådska.

Elliot somnade nu precis han har hållt igång som vanligt mer eller mindre hela dagen så det var väl dags för en sovstund. Ska passa på att fixa lite med mitt spinningpass inför kvällen. Måste byta ut en låt sen blir det slappa en stund.

/Anne

Inga kommentarer: