07 oktober 2009

Imorgon är den stora dagen

Ja imorgon fyller vår lille kille 1 år. Vad det har gått fort detta året. Låg och funderade på det när vi skulle sova igår. Känns som om detta året bara sprungit iväg. Kommer så väl ihåg när vi fick hem vårt lilla knyte. Han var så liten. Mycket har hänt nu går han runt för fullt och utforskar världen.

Har börjat förbereda för helgens aktiviteter. Men firandet börjar ju imorgon bara lilla familjen. Jonas jobbar men på kvällen blir det bus, mys och tårta. Sen på fredag kommer kanske Pelle och Nettan och hälsar på. Nettan skulle jobba i helgen. På lördag blir det firande med morbror, Åsa, mormor, morfar, faster, Menne, farmor och farfar. Då blir det säkert livat. Då blir det ännu mer tårta och kakor och förmodligen grillat på kvällen har inte bestämt mig ännu riktigt. Beror på vädret. På söndag kommer lite barn och firar också. Ska bli trevligt tycker jag. Igår bakade jag småkakor. Är ju ingen expert på bakning men det var riktigt kul när man väl kom igång. Det är bara så tråkigt att diska efter bakningen. Det blir så många bunkar och mått som används men jag åstadkom chokladbröd, kolakakor och kokoskakor. Ikväll blir det nog vaniljbullar som står på bakschemat. Jonas ska hjälpa till lite så går det fort. Ska baka tårtbotten också för jag tänkte bjuda på tårta imorgon på kyrkan om jag orkar. Vi får se ska väl inte säga för mycket kanske blir lite kakor istället.

På måndag kommer äntligen vårt bredband igång hoppas jag. Har fått vänta länge på det där så det känns verkligen som äntligen. Det är så dålig uppkoppling på det trådlösa så man blir trött.

/Anne

2 kommentarer:

Julia sa...

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag för det är Elliots födelsedag,
HURRA HURRA HURRA!!!
Stora kramar från faster Julia på den stora dagen!
Längtar efter min lilla kompis, vi ses på kalaset! Hoppas att det låg en liten paket i brevlådan idag..? :o)

Camilla sa...

Hej,

MÅnga grattis kramar till Elliot på hans 1 års dag.

Stora killen, snart dags jobba på nästa.....

Kram Milla