24 oktober 2009

Varit i Tallinn

Ja jag har inte bloggat på jättelänge. Anledningen är den att jag varit med jobbet på hemlig resa tis-fre. Resmålet var Tallinn och vi har haft det jättetrevligt. Konfererarat om jämlikhet och fördomar bland annat. Diskuterat arbetsuppgifter i och med den nya omorganisationen. Haft det trevligt med lite guidning genom Tallinn. Trevlig stad och det var ett jättefint spa-hotell vi bodde på men tyvärr hanns det inte med så mycket spa men det var trevligt. Vi hade ju sån tur med vädret för det blåst nästan inget när vi åkte båten. Jag var väl inte så nervös men en del i sällskapet hade lite problem med åksjuka och då kan man ju tänka sig vad som händer om det blir för gungigt. Det var bara hemresan som var lite lite gungig så det gick jättebra.

Shoppingen kan man väl inte skryta med handlade lite presenter men mest presenter blev det på båten hem. Det var jättejobbigt att vara borta från ens familj så länge och särskilt lillemannen som man är hemma med jämt. Men det var nog ganska nyttigt både för mig och jonas. För det är ju inte så ofta som han får ha Elliot för sig själv så många dagar. Men det känns så skönt att vara hemma igen.

Elliot har under dessa dagar ökat på sin egna vilja märkte jag när jag kom hem. Idag skulle han bara inte sova förmiddag. Han var så trött och gick omkring och nästan krockade med olika saker men till slut somnade han efter en hel del skrikande. Han var som ett helt annat barn. Nu sover han i alla fall fick honom att somna sittande i sängen genom att jag klappade honom. Jisses han ville inte tystna bara skrek och skrek och var allmänt förbannad. Lille stackaren vi får hoppas att det bara är en tillfällig fas.

När Elliot har sovit färdigt ska vi in till stan en runda. Får se om man tar en vända förbi nya Hansa gallerian. Kan tänka mig att det är en hel del folk där idag också. Ska köpa färg också till Elliots rum. Tanken är att det ska bli randigt när vi är färdiga vi får väl se. Jonas är där uppe nu och målar för fullt.

/Anne

1 kommentar:

emma sa...

hej Anne!
vad trevligt att du har varit iväg på en resa!
borta bra men hemma bäst stämmer nog!
hoppas att allt är bra med dej och lilla Elliot!
kramar Emma