26 oktober 2009

Måndag avklarad

Idag har vi fått en hel del gjort. På förmiddagen steg vi upp hyftsat tidigt strax efter Jonas åkte. Vi plockade lite med de senaste flyttkartongerna men börjar få panik för jag vet inte var jag ska göra av allt. Får bära upp lite till övervåningen men det känns ju sådär eftersom det vore ju fint om man fick ordning där först och inte bara lassar in massa kartoner i klädkammaren. Vi får väl se.

Vi gick upp till ICA och handlade lite grejor som saknades. Kollade även in där Kalmar vatten håller på att gräva. Det är området bakom ståhls möbler där det ska bli ännu fler tomter. Fasen det blir inte lätt med förskolan för de stackars barnen hoppas vi får någon lösning fort men vi får väl se.

Vid ett var vi i Smedby och skulle se gubben Höst med Patricia, Isac och Ida. Vi gick lite i skogen och Isac fick samla löv och sånt till gubben Höst men sen gav vi upp. Det var planerat för korvgrillning och så men regnet var inte nådigt och Elliot gillade inte att sitta i vagnen och titta på så vi drog vidare till Näktergalen och fikade inne istället. Bra beslut tyckte jag för jag fick inte med mig alla regngrejorna.

Ikväll har jag kört spinning igen. Det var jättekul det var 15 som var där och fullt ös som vanligt. imorgon kommer brossan och hälsar på. Ska fixa lunch har redan handlat vår favvomat, hihi vågar knappt erkänna det med det är färdig köttfärssås. Orkade inte planera mer och varken Åsa eller Jonas är så förtjusta i det så då kan vi ju ha det när de inte är med. Sen ska vi gå ut och gå tror det blir Källstorp + Pappenhagen. Hoppas att det inte regnar imorgon.

Sen vill jag bara skicka en hälsning till min kära kusin Ulle kan du ta upp din cliffhanger nu för den har hängt i luften alltför länge och nu börjar jag bli riktigt nyfiken.

/Anne

Inga kommentarer: