16 oktober 2009

Totten har fortfarande lite ont i halsen

Ikväll var Totten hes och hade nog mer ont i halsen. Tyckte det verkade bättre idag på morgonen. Hoppas det blir bättre till imorgon. Idag på dagen var han pigg som vanligt. Vi var på kyrkan på förmiddagen och målade färdigt maracasen. Han hittade ett kök och lekte en hel del i det. Vi blev dock bara nästan klara för vi ska måla sista biten på måndag tänkte jag. Sen begav vi oss till Växjö. Hälsade på hos Jossan som hastigast och checka hennes renovering av sin lägenhet. Det blir nog skitbra när det är klart. Köket var jättefint men det är svårt att se helheten innan kakel kommit upp och golvet var ju övertäckt så det blir spännande att se när allt är klart. Väldigt bra planlösning var det rymliga rum med stor balkong det är ju inte det vanligaste när det bara är en etta. Sen åkte vi vidare till min kusin Ingela och hennes två barn. Matilda är ju bara två månader och så Julia som är 18 månader. Jisses vilka söta små barn hon har. Elliot var så himla söt jag och Julia satt och gosade lite då ville Elliot också vara med. Sen skulle ha pussa på Julia. Ja jisses det var ju svårt eftersom hon suttade på tummen men Elliot försökte dra ut handen och komma åt att pussa men hon var ju lite längre så han fick kämpa. Så himla söt de var men givetvis hann man inte med att ta ett kort.

Ikväll har varit ganska lugnt. Elliot och jag passade på att bada lite nu när vi fick tillgång till badkar. Det har varit mycket duschande men jag tror nästan han gillar det mer. Det blir nog bättre sen när vi får vårt badkar. Fast ännu roligare att se vad han tycker om att basta. När Elliot hade somnat fixade vi lite mat mamma och jag. Pappa jobbar och kommer inte hem förrän sent men vi sparade lite käk till honom. Blev min och Jonas specialpasta a la Örjan. Det är helt enkelt vår tolkning av pasta med bacon och svamp från Kebbaben. Fast vår är mycket godare för det är mer bacon, purjolök och så hade vi trattkantareller i och tortellini istället för vanlig pasta. Mamma gillade den skarpt.

Nu ska jag kolla på slutet av Idol sen blir det Skavlan missade det förra veckan jag tycker att det programmet är väldigt bra.

/Anne

Inga kommentarer: