29 oktober 2008

landstinget är urdåligt ibland

Idag har varit en stimmig förmiddag. Vi var uppe tidigt för att jag skulle till gyn på återbesök för min infektion. Då visar det sig att det inte var någon tid bokad till mig. Först bad de mig sitta ner och vänta och det skulle nog lösa sig ändå. Men när tiden gick och Elliot började skruva på sig lite i bilstolen kände jag att det här kommer inte gå bra. När sköterskan kom och sa att det nog skulle ta lite längre tid så bad jag om en ny tid. Då var hon så otrevligt och undrade varför jag behövde besöka doktorn. Det stod inget i min journal om någon infektion. Ingen bra morgon. Så vi fick hasta iväg utan att träffa doktorn och vidare hem för mat till Elliot och sen till BVC.

BVC gick däremot väldigt bra. Elliot har gått upp 260 gram på en vecka. Det är tydligen väldigt bra. Sen bajade han lite på mamma också innan vi skulle åka hem. I eftermiddag har vi faktiskt hunnit vila lite både Elliot och jag. Det behövde vi steg upp tidigt idag.

Ikväll ska Elliot för första gången vara utan sina föräldrar. Mamma och pappa har fixat barnvakt så de kan gå på fotbollen ikväll och få lite kvalitetstid tillsammans. Farmor och farfar ska vara barnvakt. Hoppas att det går bra, han har en tendens att skrika på kvällarna och det är inte så kul.

/Anne

Inga kommentarer: