28 oktober 2008

snart dags för mat igen till Elliot

Elliot trivs verkligen i sin vagn. Det är perfekt han sover som en stock så man kan få lite gjort på eftermiddagarna. Han sover helt enkelt för bra för han vaknar inte när han är hungrig så man får hålla lite koll och väcka honom. Annars blir det ingen rolig histora om han är för hungrig kan jag säga. Då kan han inte koncentrera sig på något utan viftar med armar och ben och skriker som bara den. Men han är söt även när han skriker...

Dagarna går så himla snabbt jag vet inte vad man ska göra. Helt plötsligt är det eftermiddag och Jonas kommer snart hem från jobbet. Tänk bara vad mycket man fick gjort när man tillbringade dagarna på jobbet. Man känner sig verkligen ineffektiv när man börjar tänka så. Nej faktiskt så har man rätt att vara lite lat när man är mammaledig, eller? Idag har jag i och för sig fått lite nyttigheter gjort. Jag har tvättat lite och vikt lite tvätt.

Imorgon är det utflyktsdag, ska bli kul. Återbesök på gyn och kolla infektionen och så ska Elliot vägas igen. Denna gången på mvc ska bli spännande att se hur mycket han har gått upp. Han börjar bli ordenligt tung nu tycker jag. Det är rena rama styrkepasset att bära runt på honom.

/Anne

Inga kommentarer: