22 december 2008

Det blåser i träden...

Vad det har blåst inatt. Det riktigt tar tag i huset det är lite skrämmande, man får hoppas att inga tallar runt omkring huset blåser ner.

I natt har Elliot sovit duktigt igen. Han var på sitt vanliga humör igår eftermiddag/kväll när han skulle äta så det tog nästan en timme innan han åt ordentligt. Han började väl äta vid halv sju sen var han inte hungrig igen förren vid ett i natt. Han vaknade vid tre och ville ha mat men då väntade jag lite innan han fick äta vi bytte blöja och fixade lite sen tog det lite tid att somna med det gick bra till slut. Sen vaknade han innan Jonas åkte till jobbet. Man vågar ju inte tro att detta kommer hålla i sig men det vore fint. Det är bra mycket bättre än att bli väckt varannan timme. Nu sover den lillle killen och jag ska fixa iordning mig lite. Vi ska till BVC idag vid halv elva. Sen ska vi in till stan och leta lite sista grejor inför julafton som det bara är två dagar kvar till, jippi.

Man bara längtar efter jul nu och god mat och att mysa med lille sonen men jag är dock lite orolig för granen. Jonas och brossan var och köpte den igår. Jag har önskat mig en kungsgran men sa att det kanske är lite onödigt eftersom vi har fest på nyår så brukar granen få åka ut väldigt tidigt för att alla ska få plats. Nu blev det tydligen en gigantisk kungsgran på ca 3,5 meter få se om vi själva ens får plats i huset. Är den fin så lägger jag nog in en bild på bloggen.

/Anne

Inga kommentarer: